Obiceiurile aparent sănătoase care îți sabotează stilul de viață. Greșelile pe care le fac mulți români

Obiceiurile aparent sănătoase care îți sabotează stilul de viață. Greșelile pe care le fac mulți români
Obiceiuri sănătoase pe care le-ai înțeles greșit

Mersul la sală zilnic, o alimentație sănătoasă și 8 ore de somn, aceste sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le facem atunci când vrem să avem un stil de viață sănătos. Cu toate acestea, unele obiceiuri care pot părea sănătoase îți fac mai mult rău decât bine.

Obiceiuri sănătoase pe care le-am înțeles greșit

Ai decis să-ți schimbi stilul de viață, să mănânci mai sănătos și să faci mișcare, un lucru extraordinar. Însă trebuie să ai grijă la anumite aspecte, deoarece ce e prea mult strică, iar cuvântul cheie este moderația. Iată câteva lucruri la care trebuie să ai grijă.

  • Nu dormi destule ore

Dacă nu te odihnești destul în timpul săptămânii și nu dorm măcar 7-8 ore, faptul că dormi mai mult în weekend nu te va salva. Potrivit studiilor, două zile de odihnă nu vor echivala cu cele pierdute în zilele lucrătoare. Mai mult de atât, acest lucru îți poate da peste cap programul de somn obișnuit.

De asemenea, atunci când dormi mai mult, ești tentat să consumi mai multe alimente decât în mod obișnuit. Există o singură soluție. Trebuie să-ți faci ordine în program și să mergi la culcare atunci când ești obosit.

  • Mergi zilnic la sală și nu te recuperezi optim

Sportul este sănătos și este foarte bine că faci mișcare, însă mersul la sala în fiecare zi este o greșeală. Corpul tău are nevoie de repaus pentru a se odihni, altfel mușchii nu se vor recupera optim după efortul depus. Pentru început, poți merge 3 zile la sală pe săptămână, cu pauză de o zi între ele, iar treptat poți crește și intensitatea exercițiile.

Greșelile pe care le faci atunci când începi un stil de viață sănătos

  • Nu evita consumul de grăsimi

Grăsimile din surse sănătoase sunt necesare pentru buna funcționare a organismului nostru, așa că nu te feri de ele. Pe de cealaltă parte, grăsimile din prăjeli, de exemplu, sau produse e patiserie, cresc colesterolul și inflamația.

Surse de grăsimi sănătoase se regăsesc în: pește gras, semințe de in, nuci, ulei de măsline sau de soia, germeni de grâu etc. Acestea protejează organismul, ne oferă energie, ajută la slăbit și redă strălucirea pielii.

  • Te speli pe dinți prea des într-o zi

Spălatul pe dinți este foarte sănătos, însă dacă te speli după fiecare masă, smalțul tău dentar va avea de suferit. Mai mult de atât, periajul poate fi mai dăunător dacă ai consumat alimente care conțin acid citric, precum portocale sau lămâie.

Astfel de alimente slăbesc smalțul dentar, iar periajul îl poate îndepărta. Medicii recomandă spălatul pe dinți de două ori pe zi, dimineața și seara. Sau, dacă vrei să te speli după fiecare masă, indicat ar fi să aștepți cel puțin 60 de minute, după ce ai mâncat.