Obiceiul banal care prelungește viața. Specialiștii de la Harvard au realizat studiul

Obiceiul banal care prelungește viața. Specialiștii de la Harvard au realizat studiul
Obiceiuri sănătoase care îți vor prelungi viața

Obiceiurile sănătoase, precum o dietă echilibrată și sport, pot prelungi viața unei persoane cu câțiva ani. Cercetătorii de la Școala T.H. Chan de Sănătate Publică din Cadrul Universității Harvard au descoperit cinci obiceiuri care pot prelungi viața unei persoane cu până la 10 ani.

Obiceiuri care îți pot prelungi viața

Oamenii de știință au analizat, timp de 34 de ani, 78.000 de femeie și 44.000 de bărbați, timp de 27 de ani. Datele colectate după toată această perioadă de timp au arătat o legătură strânsă între tulburările cardiovasculare și obiceiurile sănătoase.

Persoanele care au avut un stil de viață sănătos au avut cu 82% mai puține șanse de a suferi boli cardiovasculare și 65% mai puțină probabilitate de a muri din cauza cancerului. De asemenea, în urma studiului, cercetătorii au identificat cinci obiceiuri care pot prelungi viața unei persoane.

  • O dietă sănătoasă

Dietele nesănătoase și bazate, în mare parte, pe mâncăruri fast-food sau alimente procesate, contribuie la 1 din 5 decese, potrivit unu studiu publicat de jurnalul britanic The Lancet. Mai mult de atât, acestea pot provoca afecțiuni grave la nivelul inimii, hipertensiune și diabet.

O dietă sănătoasă conține cereale, alimente minim procesate, fructe, legume, nuci și alte surse bogate în proteină, spun cercetătorii.

Ce trebuie să faci pentru a avea o viață cât mai lungă

  • Sport în fiecare zi

Studiile au arătat că între 30 de minute și o oră de sport zilnic pot prelungi speranța de viață cu până la 4-5 ani. Aici vorbim despre orice sport, chiar și o plimbare seara. Cel mai important este să evităm sedentarismul.

  • Menținerea unei greutăți corporale sănătoase

Acest criteriu este strâns legate de sport, despre care am vorbit în rândurile de mai sus. Activitatea fizică ajută la menținerea unei greutăți corporale sănătoase, la sănătatea mușchilor și a oaselor și dă o stare de bine din punct de vedere psihic.

  • Consum cât mai redus de alcool

Cercetătorii nu exclud complet consumul de alcool, însă recomandă consumului acestuia moderat. Un pahar de vin seara nu va dăuna organismului. Cu toate acestea, evitarea alcoolului definitiv este o idee bună. Consumul excesiv de alcool poate duce chiar și la deces.

  • Nu fumați

Riscurile fumatului devin din ce în ce mai clare asupra sănătății, iar oamenii sunt avertizați de către cercetători și comunitatea medicală cu privire la efectele nocive ale tutunului. Desigur, nu este un lucru ușor să renunțați la fumat, mai ales dacă aveți acest obicei de mult timp, însă corpul vă va mulțumi pe termen lung.

Urmăriți Playtech.ro și pe