Agroland Business System este unul dintre cele mai mari companii românești de retail, agricultură și alimentație. De asemenea, deține cea mai mare rețea de magazine agricole din țara noastră și pregătește achiziția unei noi fabrici.
Agroland Business System pregătește achiziția Fabricii de Nutrețuri Combinate din Caransebeș, pentru suma de 950.000 de euro. Firma estimează o cifră de afaceri de 241 de milioane de lei în anul 2022, dintre care un profit net de 13 milioane de lei.
Totodată, compania are în vedere investiții de peste 17 milioane de lei pe parcursul acestui an, axate pe deschiderea de noi magazine, extinderea afacerii avicole, dezvoltarea magazinului online și modernizarea fabricii de furaje de la Caransebeș.
„În 2022, dorim să consolidăm poziția Agroland în România prin continuarea dezvoltării accelerate pentru toate liniile noastre de business. Totodată, vom continua să creștem numărul de angajați, vom întări echipa de conducere și vom numi un Consiliu de Administrație care să ne sprijine în procesul de dezvoltare a companiei.
În acest sens, ne bucură intrarea în acționariatul companiei a unor investitori instituționali, precum SevenX, controlat de Leonard Leca și Iulian Cîrciumaru, care deține în prezent o participație de 3% în Agroland, Leonard Leca fiind și unul dintre membrii viitorului Consiliu de Administrație al companiei.
De asemenea, cele 14,7 milioane de lei atrase în cadrul majorării de capital încheiate în luna ianuarie a acestui an ne aduc într-o situație favorabilă din punctul de vedere al fluxului de numerar și oportunităților prezente pe piață”, a declarat anterior Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.
Cea mai mare rețea de magazine agricole se așteaptă ca vânzările realizate de cele 12 magazine Agroland Mega, deschise anul trecut, să crească pe fondul maturizării acestora. De asemenea, Agroland are în plan deschiderea a încă 10 astfel de magazine în acest an.
Mai mult de atât, compania își propune să deschidă alte 10 noi magazine tradiționale Agroland și vizează o cifră de afaceri dublă față de anul trecut. De asemenea, Agroland vizează vânzări online în valoare de 10 milioane de lei, ceea ce înseamnă o creștere de 65% față de 2021.
În ceea ce privește ferma avicolă Mihăilești, compania are în plan creșterea capacității de producție, având în vedere că majorarea prețurilor alimentelor va duce la volume mai mari de vânzări.
Agroland Business System a fost fondată în anul 2009 de către Horia Cardoș, iar în momentul de față are o rețea de 250 de magazine specializate în produse pentru grădină, animale de companie și fermă.