O ambulanță a luat foc în Vaslui în timp ce se afla la încărcat
Un incident neobișnuit a avut loc în noaptea de sâmbătă spre duminică în substația Huși a Serviciului de Ambulanță Județean (SAJ) Vaslui, când o ambulanță de tip B2 a luat foc în timp ce era conectată la priza de încărcare. Incidentul a fost observat de un trecător care a alertat rapid personalul din stație, iar aceștia au reușit să evite un dezastru mai mare prin evacuarea tuburilor de oxigen înainte ca flăcările să cuprindă vehiculul.
Incident grav în substația Huși: O ambulanță a luat foc în timpul încărcării
Ambulanța era în serviciu pe tura de noapte și, la momentul producerii incendiului, se afla în stație între solicitări. Ultima intervenție fusese finalizată cu aproximativ trei ore și jumătate înainte, iar vehiculul era conectat la sursa de alimentare pentru încărcarea echipamentelor.
Flăcările au fost observate de un trecător care a dat alarma, iar colegii din substație au reacționat imediat. Daniel Ungureanu, purtătorul de cuvânt al SAJ Vaslui, a oferit mai multe detalii despre modul în care s-a desfășurat incidentul și măsurile luate pentru a preveni o situație și mai gravă.
„Incendiul a fost observat de un trecător care a alertat colegii aflați în sediu. Aceștia au evacuat rapid tuburile de oxigen din ambulanță, dar nu au reușit să stingă focul. Au fost alertați pompierii prin 112 care au sosit și au stins incendiul în câteva minute,” a explicat Ungureanu.
Focul s-a declanșat în compartimentul motorului și s-a extins spre habitaclu, afectând în mod deosebit zona din dreptul volanului, însă compartimentul medical al ambulanței nu a fost atins de flăcări. Din fericire, nu au existat victime, iar echipamentele medicale de pe ambulanță, precum defibrilatorul, aspiratorul și injectomatul, au rămas intacte.
Detalii despre ambulanța avariată și investigațiile în curs
Ambulanța implicată în incendiu era una veche, fabricată în 2012, și avea la bord aproape 900.000 de kilometri rulați, un detaliu care ridică semne de întrebare cu privire la starea tehnică a vehiculului. Incidentul este acum sub investigația poliției pentru a determina cauza exactă a izbucnirii incendiului, în timp ce reprezentanții SAJ Vaslui au menționat că asigurătorul va evalua daunele pentru a decide dacă vehiculul poate fi reparat sau va fi considerat daună totală.
„Ambulanța are asigurare CASCO. Se va face evaluare de către asigurator și se va vedea ulterior dacă mai poate fi reparată sau dacă va fi considerată daună totală. De asemenea, Poliția va investiga cazul pentru a stabili circumstanțele producerii incendiului,” a precizat Daniel Ungureanu.
Situația îngrijorătoare a parcului auto al SAJ Vaslui
Acest incident aduce în atenție starea precară a parcului auto al SAJ Vaslui, unde multe dintre ambulanțe au rulaje foarte mari. În substația Huși, în prezent, există șase ambulanțe, dintre care doar cinci sunt funcționale. Patru dintre acestea au deja peste 800.000 de kilometri la bord, iar una are mai puțin de 800.000 de kilometri. În total, SAJ Vaslui deține 37 de ambulanțe, din care mai mult de jumătate au depășit 800.000 de kilometri, iar unele chiar peste un milion de kilometri.
„Chiar și cele mai noi ambulanțe de urgență primite în 2019 au peste 600.000 km. Situația este cunoscută la forurile superioare de la București – Ministerul Sănătății, respectiv Departamentul pentru Situații de Urgență – care solicită trimestrial raportarea acestor informații,” a explicat Ungureanu.
Speranțe pentru un parc auto modernizat
Pentru a rezolva această problemă, o licitație națională pentru achiziționarea de noi ambulanțe este deja în derulare. Se estimează că până la jumătatea anului viitor, parcul auto ar putea beneficia de vehicule noi, ceea ce ar contribui la creșterea siguranței și eficienței în serviciile de ambulanță.
„La acest moment se derulează o licitație națională pentru achiziția de ambulanțe, fiind posibilă înnoirea parcului auto la mijlocul anului viitor,” a adăugat Ungureanu.
Până atunci, personalul medical și de intervenție va continua să lucreze în condiții care pot prezenta riscuri suplimentare, mai ales având în vedere rulajul ridicat și starea de uzură a vehiculelor.