Noua boală apărută în pandemie. Specialiștii o numesc ‘un monstru cu 3 capete’

Noua boală apărută în pandemie. Specialiștii o numesc ‘un monstru cu 3 capete’
Oboseala accentuată în perioada de criză

Pandemia COVID-19 a schimbat o mulțime de lucruri. Modul în care interacționăm cu persoanele, a schimbat programul nostru. A schimbat timpul de ecranare digitală, responsabilitățile noastre, presiunile financiare și mai mult nivelul de stres și oboseală. Pentru unii, aceste schimbări și oboseala, nu au fost în bine. Pentru alții au fost dramatice și generatoare de noi complicații.

Paradigma echilibrului muncă-viață în pandemia de COVID-19

Majoritatea dintre noi ne-am simțit că trăim în ultima vreme un paradox. Mulți s-aau întrebat ce se întâmplă. În tot acest timp, majoritatea ne-am chinuit să ne întoarcem pe drumul cel bun. AM încercat să ne îngrijorăm mai puțin.

Oboseala a devenit factorul permanent din viața noastră, la fel și stresul. Specialiștii au ajuns la concluzia că oboseala acumulată în toată această perioadă, a devenit un factor în plus în degenerarea sănătății fizice și psihice.

Vestea bună este că, în multe cazuri, spun specialiștii, într-un material preluat de TheGuardian, este că putem face modificări care săne resusciteze energia. Condiția primordială este că trebuie să ajungem la rădăcina problemei pentru a o remedia.

Pe măsură ce ajungem la sfârșitul unui an fără precedent, care a schimbat paradigma echilibrului muncă-viață și ne-a întins nervii la maxim pentru a face față, specialiștii ne propun strategii menite să ne restabilească nivelul normal de energie.

Oboseala accentuată în perioada de criză

O parte a provocării când vine vorba de un simptom general, cum ar fi oboseala, este că este atât de banală și poate fi declanșată de atât de multe lucruri diferite.

”Oboseala este un simptom frecvent care poate fi cauzat de o serie întreagă de factori, de la afecțiuni medicale, dietă inadecvată, stres până la somn slab. Acest lucru face dificilă identificarea rădăcinii problemei. Cu toate acestea, există câțiva principali vinovați care deseori provoacă oboseală.”, spune dr. Stephanie Tung, psihiatru curent, Harvard Health.

În plus, oboseala apare din jonglarea multiplelor cereri dintr-o dată și din operarea dintr-un loc aparent nesfârșit de amenințări la adresa sănătății noastre și contemplarea pașilor următori pentru a ne păstra în siguranță.

Numeroase afecțiuni medicale, inclusiv infecții, anemie, boli de inimă, boli renale cronice, cancer, afecțiuni neurologice și afecțiuni autoimune provoacă, de asemenea, oboseală, mai spune dr. Tung.

În toată această perioadă, fie că am fost simpli cetățeni, dar mai ales pentru medicii care s-au aflat în prima linie în lupta cu COVID-19, oboseala a devenit un fel de ”monstru cu trei capete”, iar efectele acesteia au generat alte complicații de sănătate.

Cu toate astea, spun specialiștii, există metode a prin care putem face față oboselii, mai ales acum, în timp de pandemie. Specialiștii vorbesc despre trei pași simpli de a trece mai ușor peste starea de  stres și oboseala acumulată în această perioadă, după cum urmează:

1. Monitorizează-ți rețelele sociale și 

Atenția dvs. este valută, iar rețelele sociale sunt concepute pentru a vă lua cât mai multă valoare din atenția dvs. „Doom Scrolling” sau adaptarea intenționată la poveștile negative de pe rețelele de socializare alimentează spaima, incertitudinea, anxietatea și oboseala crescute, spun specialiștii.

”Stai în mod deliberat în afara rețelelor sociale. Dacă sunteți conectat la verificarea fluxurilor sociale pe telefon, eliminați aplicațiile. Încercați să programați două sesiuni de „check-in” de cinci minute în fiecare zi.

În afară de aceasta, stați departe de social media. Limitați-vă consumul. Alegeți una sau două surse de încredere pentru știri pe care vă veți baza și ecranizați toate celelalte.”, spune psihologul clinic Justin Ross, UCHealth University, Colorado.

2. Respirați și meditați și oboseala trece

Exercițiile de respirație sunt cel mai simplu mod de a reduce stresul și anxietatea. Specialiștii spun să încercăm să respirîm încet pentru a spune corpului că nu există nici o amenințare imediată. Suntem construiți pentru a ne repara rapid dacă avem nevoie de răspunsul nostru de „luptă sau fugă”. Dar stresul poate declanșa și aceleași sisteme.

Și corpurile noastre nu merg bine dacă suntem în permanență în alertă. Respirația ne ajută să gestionăm răspunsul la anxietate la nivel fizic, fiziologic și mental. Un minut de respirație profundă ajută la încetinirea sistemului nervos simpatic, a luptei sau a răspunsului la fugă asociat cu anxietatea.

Respirația profundă ajută, de asemenea, la pornirea sistemului nervos parasimpatic, ceea ce ne ajută să restabilim echilibrul și poate oferi un sentiment de calm și concentrare. Un exercițiu simplu de respirație profundă de cel puțin trei ori pe zi va face o schimbare semnificativă.

3. Reflectează și evaluează

Luați-vă timp pentru a vă înregistra și a reflecta la modul în care vă descurcați. Dacă vă simțiți iritat, nerăbdător sau supărat, acceptați că toate aceste răspunsuri sunt normale și de înțeles într-un moment atât de dificil.

Conștientizarea trebuie să fie piatra de temelie a oricărui set de instrumente de rezistență la stres și oboseală. Trebuie să ne acordăm permisiunea de a recunoaște că ceea ce simțim este 100% normal. Este important să solicitați sprijinul unei persoane dragi sau a unui profesionist din domeniul sănătății dacă simptomele sunt dincolo de controlul dvs.

Concluzia

În perioadele dificile, ca cea prin care trece, trebuie să ne programăm în mod conștient pauzele pentru a ne reface și alimenta rezervele. Pentru a ne îngriji în moduri restaurative, trebuie să luăm decizii deliberate pentru a atinge un nivel de echanimitate.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI