Noodles cu carne de pui și legume. Rețeta tradițională, explicată pas cu pas

Noodles cu carne de pui și legume. Rețeta tradițională, explicată pas cu pas

Tăițeii de orez sunt considerați a fi cea mai consumată formă de produs din orez, alături de preparatele din boabele de orez în Asia. Tăițeii sunt preparați fie prăjiți și amestecați cu carne și legume, fie în supa de legume. Astfel, dacă te grăbești să faci un preparat delicios, dar și special, îți propunem o rețetă de noodles cu carne de pui și legume.

Noodles cu carne de pui și legume. Preparatul special pentru invitații tăi

Proteinei din orez îi lipsește glutenul, deci sunt excelenți pentru cei cu intoleranță.  Ingredientele majore sunt apa și făina de orez. Aceștia sunt alternative sănătoase la pastele de grâu pentru cei care nu vor să adauge gluten în dieta lor.

Ingrediente

⦁ 1/2 pachet paste de orez Vermicelli
⦁ 300 gr pulpe dezosate
⦁ 1/2 ardei gras roșu
⦁ 1/2 ardei gras galben
⦁ 1 felie groasă țelină
⦁ 1 buc. ceapă galbenă
⦁ 3 buc. căței de usturoi
⦁ 3 buc. ciuperci champignon
⦁ 2 lingurițe amidon
⦁ sos de soya
⦁ sos dulce acrișor
⦁ semințe de susan

Instrucțiuni de preparare

1. Pe un tocător de lemn, se taie fășii bucățile de carne de pui
2. Se pune puiul într-un bol, se presară două lingurițe de amidon peste care se toarnă sosul de soya si cel dulce acrișor. Se lasă la marinat pentru 1- 2 ore
3. Se taie legumele julien.
4. Într-un wok, dacă nu aveți, puteți folosi și o tigaie mai largă, puneți bucățile de pui la prăjit in puțin ulei, pentru 5- 6 minute, pe fiecare parte.
5. Scoateți carnea și o puneți într-un castron
6. Peste uleiul rămas de la carne, adăugați legumele, mai întâi morcovul, după care restul legumelor. Le lași la prăjit până se pătrund mediu.
7. Când legumele sunt făcute, adăugăm carnea si un pic de apă pentru ca sosul să fie consistent. De la amidonul de pe carne devine gros.
8. Puneți o cratiță cu apă la încălzit și când apa a ajuns la punctul de fierbere se toarnă peste tăiețeii de orez pe care i- ați pus într-un bol.
Acoperiți bolul cu un capac și se lasă în apă aproximativ 5-7 minute (se verifică dacă s-au înmuiat). Puneți-i într-o sită și scurgeți apa în care
au stat.
9. Adăugăm tăițeii peste carne și legume în tigaie, amestecăm și lăsăm încă 5 minute la foc mic.
10. Dacă doriți, mai puteți turna puțin sos de soya peste preparat. Atenție, nu puneți sare suplimentar, sosul de soya este foarte sărat.
11. Semințele de susan se trag în tigaie, la foc iute, pentru câteva minute. Astfel se intensifică aroma și dau gust și textura aparte preparatului cu noodles. Atenție să nu le ardeți, devin amare.
12. Presărați semințele de susan peste noodles.
Poftă bună!

Avantajele înlocuirii pastelor de grâu cu tăițeii de orez

⦁ Ajută la menținerea greutății.
Tăițeii de orez au zero grăsimi care ajută la menținerea greutății. Caloriile din tăițeii de orez se transformă în energie fără a provoca depozitarea grăsimilor. Dau senzația rapidă de sațietate fără a favoriza îngrășarea.
⦁ Nu conțin gluten
Glutenul se găsește în alimentele din grâu.   Consumul de tăiței de orez îi ajută pe cei care au intoleranță la gluten sau pe cei care își doresc să scadă consumul acestuia.
⦁ Util pentru diabetici.
Diabetul este cauzat de creșterea nivelului de zahăr din sânge. Tăițeii de orez au un indice glicemic scăzut, care ajută la controlul nivelului zahărului din sânge, de asemenea, la prevenirea diabetului.
⦁ Aport ridicat de fibre
Îmbunătățesc funcțiile digestive acționând ca un agent de îndepărtare a reziduurilor digestive
⦁ Conținut de minerale
Pe lângă fier și o parte din vitaminele din complexul B, tăițeii de orez conțin și calciu,  Aportul de calciu este necesar sănătății sistemului osos.