Șoferii de TIR sunt bine plătiți, astfel că această categorie de salariați ar trebui să fie mulțumită, însă nu prea se întâmplă așa. Care este motivul pentru care un şofer român de TIR nu mai vrea să facă meseria asta. A ajuns plângând în faţa unui judecător: „Vând tot”.
Șoferii de TIR câștigă bani frumoși lunar, iar mașinile pe care le conduc sunt foarte performante, se conduc ușor. De asemenea, timpul de muncă pe zi al unui șofer nu depășește mai mult de 8 ore pe zi.
Chiar și așa, în unele cazuri, aceștia nu sunt mulțumiți. Pentru Mircea, 50 de ani, șofer de TIR și patron de firmă de transporturi, o simplă cursă s-a transformat într-un coșmar.
Transportul lui cu căutători de droguri a fost interceptat în portul Rotterdam. Și astfel a ieșit la suprafață o lume neștiută de recrutori, dockeri corupți și containere troiene, relatează cotidianul olandez Trouw.
La puțin timp după miezul nopții, Mircea își conducea camionul pe terenul terminalului ECT Delta, din Rotterdam. Ajunge pentru prima dată pe Maasvlakte, pentru o cursă. Șoferul român a ridicat un container și trece cu permisul de acces pe lângă poarta terminalului.
Nici nu realizează când este lipit cu capul de camion. Când vameșii deschid containerul de pe remorca lui, șase bărbați ies cu un rucsac plin cu mâncare.
Transportul profitabil pentru care a fost angajat din România, s-a transformat într-un coșmar.
„Dacă aș fi știut toate acestea, nu aș fi făcut-o niciodată. Sunt împotriva drogurilor. Am copii și mereu încerc să-i descurajez de la asta”, i-a spus el judecătorului, la două luni după arestarea sa.
Cei șase bărbați care se aflau în containerul de pe camionul lui Mircea pe 30 decembrie erau traficanți de droguri, spune Procuratura Publică. Ei intrau în zona portului pentru a recupera drogurile din containere.
În schimbul unor sume mari de bani și cu ajutorul angajaților corupți din port, hoții își riscă viața. Recrutorii le promit o viață bună, însă totul este o iluzie, spune Loes van der Wees, șeful departamentului de politică și strategie de la Procuratura Publică Rotterdam.
Printre miile de containere pline cu tot felul de mărfuri, banane, gresie, ananas, sunt trimise și droguri, iar hoții se strecoară în containere pentru a lua drogurile înainte ca acestea să treacă prin control.
Cum este tot mai greu să intre în terminal răufăcătorii trimit acolo containere de tip troian. Adică, persoanele care trebuie să ridice drogurile din containere sunt direct trimise cu acestea. De asta românul s-a pomenit cu 6 tineri în containerul pe care îl ridicase.
În instanță, suspecții containerului troian cu șofer român nu răspund la nicio întrebare.
Astfel, cei șase au fost eliberați cu câteva sute de ore de muncă în folosul comunități, iar Mircea a fost și el eliberat, judecătorul realizând că nu are legătură cu ce s-a întâmplat.
„O să-mi vând toate camioanele, pentru că nu mai vreau să fac asta vreodată”, a promis Mircea judecătorului care l-a scăpat de probleme.