Care este motivul pentru care produsele puse la vânzare în România sunt de o calitate mai slabă față de cele din Vest? Cei care au fost atenți au văzut asta pe etichetă. Ce scrie producătorul?
Poate nu mulți oameni sunt atenți la acest detaliu din cauza faptului că vremurile în care trăim sunt pe repede înainte. Specialiștii anunță că se vând aceleași produse, dar la o calitate diferită în Est față de Vest. Produsele de import care sunt vândute în România sunt de cele mai multe ori mai slabe calitativ față de cele din Europa de Vest.
Lucrul acesta se poate vedea chiar pe etichetă. Produsele de import care se regăsesc pe rafturile magazinelor din România au de multe ori o calitate mai scăzută decât cele de pe piața din Vest.
Aici este și cazul ciocolatei care are alt gut față de cea pe care o găsim departe de meleaguri. Diferența există din cauza așa-numitului dublu standard al calității. Concret, când același produs conține ingrediente în funcție de țara în care este comercializat.
Un studiu realizat de InfoCons în care s-au comparat etichetele unor produse asemănătoare din țară și din afară a indicat diferențele din perspectiva numărului de aditivi, conținutul de fructe sau cantități de zahăr diferite.
„Din păcate tot ce înseamnă în continuare diferența dintre vestul și estul UE vedem diferențe în ceea ce înseamnă calitatea și conținutul produselor. Și aici nu discutăm doar despre produsele agro-alimentare”, a declarat președintele InfoCons, Sorin Mierlea.
„În momentul în care discutăm de un produs care are conținut diferit, calitate diferită discutăm de o problemă la nivel european” a completat specialistul.
Studiul a venit în condițiile în care mai multe țări din Europa de Est susțin că marile companii realizează produse de o calitate inferioară pentru țările din estul continentului față de cele destinate pieței din Vest. Brand-ul este același, prețul asemănător, dar gustul diferit.
Liderii statelor din Grupul de la Vişegrad: Slovacia, Cehia, Ungaria şi Polonia atrag atenția asupra faptului că producătorii și lanțurile de supermarket-uri aduc în țară alimente la o calitate inferioadă față de cea din Europa de Vest.
Pentru realizarea băuturilor carbogazoase în România se utilizează minimum 5% suc de portocale din concentrat. În Marea Britanie lucrurile stau altfel pentru că se folosesc 3.7% de suc de portocale și 1.7% suc de citric din concentrat.