Motivul pentru care nu este bine să bei cafea dimineața. Ora potrivită la care să muți acest obicei

Motivul pentru care nu este bine să bei cafea dimineața. Ora potrivită la care să muți acest obicei

Savuratul cafelei la prima oră a dimineții este unul dintre cele mai plăcute obiceiuri cu care ne începem ziua. Multă lume nu știe, din păcate, dezavantajele pe care le are consumul cafelei la prima oră a dimineții. Medicii atrag atenția asupra acestui lucru, recomandând, pe cât posibil, respectarea unui regim de viață mai sănătos.

La ce alimente trebuie să fim atenți atunci când le consumăm

Potrivit specialiștilor, cafeaua consumată pe stomacul gol, așa cum este situația în cazul multor persoane, perturbă ritmurile biologice naturale ale organismului. Asemenea altor alimente pe care le mâncăm fără a știi că ne pot face mai mult rău decât bine, dacă sunt consumate la ore nepotrivite, așa este și în cazul energizantului din toate timpurile.

Obezitatea este una dintre problemele de sănătate cu care se confruntă tot mai multe persoane, motiv pentru care, oamenii de știință trag un semnal de alarmă asupra caloriilor pe care le consumăm zilnic. Potrivit studiilor, adulții consumă cu 20% mai multe calorii decât predecesorii lor, ceea ce înseamnă că, pe lângă și combinația nefericită a alimentelor mai intervin și alți factori care contribuie la asimilarea acestui surplus caloric.

Unul dintre factorii puternic dezbătuți este ora la care consumăm diferite alimente, raportată la capacitatea organismului de a le digera. Astfel, anumite alimente consumate într-un anumit interval orar ne pot aduce mai multe beneficii nutriționale și mai puține bătăi de cap și calorii asimilate.

Cafeaua

Potrivit specialiștilor, imediat după trezire, corpul produce cortizol, un hormon steroid care face parte din clasa glucocorticoizilor și care se ocupă cu o parte din energia pe care organismul o are. Pentru a nu perturba acest proces şi ritmurile biologice naturale, ne este rcomandat să așteptăm ora 12:00 pentru a savura o cafea delicioasă, atunci când corpul nostru a consumat o parte din energia produsă în mod natural.

Bananele

Un fruct în fața căruia puține persoane pot rezista. O opțiune viabilă pentru micul-dejun poate fi banana, însă specialiștii nu sunt total de acord. Aceasta conferă o senzație de sațietate datorită texturii sale consistente și a zahărului pe care îl conține, dar poate fi și o amăgire de moment.

La scurt timp după consumul bananei poți experimenta o senzație de foame și de slăbiciune. De aceea, dacă ți-ai format deja un obicei din a consuma acest fruct la micul-dejun, încearcă să-l combini și cu un alt aliment care să-ți aducă un plus de valori nutriționale și sațietate pe termen mai lung.

Brânzeturile

Nu de puține ori considerăm că aceste alimente sunt ușoare, sănătoase și simplu de digerat pentru organism. Nimic mai greșit! Aceste alimente delicioase conțin o cantitate mare de grăsimi, dificil de digerat. Astfel, somnul tău poate fi perturbat de dureri de stomac sau alte reacții neplăcute ale organismului. Cele mai recomandate momente ale zilei pentru consum sunt dimineața și la prânz.

Fasolea

Fasolea este o legume bogată în proteine și foarte gustoasă. Mâncată ca fel principal sau ca și garniture, această legume are capacitatea de a asigura nutrienții necesari organismului. Din păcate, specialiștii recomndă evitarea acesteia seara, provocând balonare și discomfort pe parcursul nopții.

Merele

Un fruct extrem de consumat la toate vârstele, mărul conține fibre și acizi naturali care îmbunătăţesc digestia şi funcţia colonului. În ciuda calităților nutriționale care le recomandă, merele nu trebuie consumate seara, din cazua acidului care poate provoca dureri de stomac și disconfort în timpul nopții. Cel mai bun moment pentru a te bucura de gustul lor unic este dimineața.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI