Ai observat vreodată cum însoţitoarele de zbor ţin mâinile sub coapse când avionul decolează, aterizează sau în timpul fenomenelor meteorologice severe? Este o regulă pe care trebuie să o respecte în mod obligatoriu. În ce fel poate salva acest gest viața angajatelor companiilor aeriene.
Nu mai este o noutate pentru nimeni că însoțitoarele de zbor trebuie să respecte reguli și reglementări stricte ale companiilor aeriene la care lucrează, standardele uniforme fiind doar un detaliu pe lângă alte prevederi. Unele lucruri pot părea normale, în timp ce altele ar putea fi surprinzătoare.
Știm deja cu toții că programele companiilor aeriene sunt stricte, iar întârzierile costă mulți bani. Însoțitoarele de zvor trebuie să ajungă mereu la timp în avioane, altfel riscă să aibă cariera pusă pe standby. Acesta este doar un exemplu de regulă comună. Este aplicată și în alte domenii de activitate.
Purtarea accesoriilor este, de asemenea, restricționată, și pentru a asigura condiții de siguranță pentru toată lumea. Un inel sau un set de cercei, de obicei în stil perlă sau diamant, poate fi acceptat. Nu sunt permise însă brățări, coliere sau alte bijuterii ce trec de zona clasică, simplă.
Tot din motive de siguranță, însoțitoarele de zbor trebuie neapărat să adopte o anumită poziție, atât la decolarea avionului, cât și la aterizarea lui, dar mai ales în timpul turbulențelor severe. Ai observat vreodată că în aceste momente angajatele companiilor aeriene ţin mâinile sub coapse?
La decolarea, aterizarea aeronavei sau în timpul turbulențelor severe, însoțitoarele de zbor trebuie, la rândul lor, să se așeze pe scaune și să își pună centura. Nu doar pasagerii trebuie să facă aceste lucruri. Ele trebuie, de asemenea, să ia o poziție de siguranță: să își pună mâinile sub coapse.
Această poziție este însoțită și de lipirea tălpilor cât mai bine posibil de podeaua aeronavei. În acest fel, însoțitoarele de zbor sunt pregătite pentru orice situație cu impact major. Le ajută să își mențină echilibrul în timpul zborului și stabilitatea în timp ce sunt în aer.
De asemenea, poziția cu mâinile sub coapse și tălpile cât mai lipite de podeaua aeronavei permite corpului să stea rigid și restricționează mișcarea membrelor corpului, dar și a coloanei vertebrale.