Publicitatea este mama comerțului! Este o frază pe care o auzim aproape permanent. Majoritatea posturilor TV din lume au calupuri de publicitate la diferite produse noi, sau mai puțin noi. Dar nimeni nu și-a pus întrebarea, în cazul reclamelor la ceasuri, de exemplu, de ce arată ora 10:10. Explicația este una cât se poate de simplă și banală, dar extrem de importantă pentru brand-urile care-și fac reclamă.
Publicitatea eficientă ajunge la potențialii clienți și îi informează despre produsele sau serviciile oferite de o companie. În mod ideal, publicitatea ar trebui să capteze atenția clienților potențiali și să-i atragă să-și folosească produsul. Indiferent de metodă, toată publicitatea ar trebui să fie clară și să reflecte în mod consecvent declarația unică de poziționare a afacerii promovate.
Publicitatea este o comunicare destinată să informeze, să educe, să convingă și să reamintească indivizilor produsul sau afacerile dpromovate de o companie. Publicitatea trebuie să funcționeze cu alte instrumente de marketing și elemente de afaceri pentru a avea succes.
Publicitatea trebuie să fie credibilă, unică și memorabilă pentru a funcționa. La fel ca orice suport de marketing eficient, acesta trebuie să fie construit pe o strategie solidă de poziționare. În cele din urmă, pentru orice campanie publicitară, trebuie cheltuiți suficienți bani pentru a oferi un program media pentru frecvența anunțurilor, cel mai important element pentru memorabilitatea anunțurilor.
Publicitatea, indiferent în ce formă ar fi, trebuie să aibă în prim plan brand-ul companiei și produsul. Prima reclamă de televiziune din lume a fost difuzată la 1 iulie 1941 în timpul unui joc între Brooklyn Dodgers și Philadelphia Phillies. Momentul de publicitate a fost pentru compania Bulova Watches, o companie care funcționează și astăzi.
A durat doar 10 secunde și a fost difuzată pe un canal local din New York numit WNBT. Încă de atunci, chiar și cei de la Bulova Watches au realizat că reclama îi va ajuta să-și vândă produsele, și anume ceasuri.
Tot atunci compania Bulova Watches , pentru a-și promova brand-ul și, implicit, logo-ul, au căutat modalități de a face asta, în reclama propriu-zisă. Nu se știe a cui a fost ideea, a fotografului, sau a directorului companiei, cert este că atunci produsele Bulova Watches prezente pe micile ecrane arătau ora 10:10.
Potrivit New York Times, principalul motiv este destul de simplu și evident, și anume este că detaliile cheie de pe fața ceasului rămân de obicei vizibile la ora 10:10. Sigla producătorului se găsește de obicei sub 12, și uneori lângă orele 3, 6 și 9.
Logourile găsite sub cele 12 cadrane sunt încadrate frumos de limbile ceasului exact la ora 10:10. Deși a devenit o regulă general valabilă, NYTimes spune că Timex folosea ora 8:20 în fotografiile produselor.
Există și o serie de legende urbane cu privire la ora 10:10 care plutesc în jurul lumii. Mulți dintre ei îl atribuie unui eveniment istoric, de exemplu, asasinatele împotriva lui Lincoln și JFK, sau căderea bombelor atomice. Dar nu există niciun adevăr în spatele acestor explicații. Un alt motiv ar fi estetica. Dar, în concluzie, ora de care vorbim, cel puțin în publicitate, are legătură cu vizibilitatea brandului și a logoului companiei producătoare.