Învățământul universitar cu frecvență va trece printr-o schimbare majoră în viitorul apropiat. Guvernul pregătește o nouă ordonanță de urgență prin care universitățile își pot organiza cursurile și online.
În urma ordonanței de urgență pregătită de Guvern, cursurile vor fi ținute și online, însă într-o proporție care va fi stabilită în funcție de domeniul de studiu. ARACIS va analiza fiecare domeniu în parte și va spune care este procentul admis pentru aceste activități, conform ministrului Educației.
„Prin ordonanţa de urgenţă se redefineşte forma de învăţământ cu frecvenţă, care până acum era definită prin interacţiunea, subliniez, nemijlocită, în spaţiul universitar, între profesor şi studenţi. Acum sunt permise o serie de activităţi online, în limbaj obişnuit, în limbaj juridic – activităţi susţinute prin mijloace informatice, electronice, şi de comunicare specifice -, într-o proporţie care va fi diferită funcţie de domeniul de studiu, proporţia orelor de curs pe care le poţi susţine fără prezenţă fizică diferă de la domeniul medical, la domeniul ingineresc, la domeniul socio-umanelor sau domeniul artelor”, a declarat vineri ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, citat de Agerpres.
Conform ministrului Cîmpeanu, va exista o o abordare separată în funcție de nivelul de studii, adică licență, master sau doctorat. De asemenea, universitățile ar trebui să ia în calcul aceste modificări ale standardelor de calitate și să le aplice din anul universitar 2022-2023.
Din momentul în care ordonanța de urgență va intra în vigoare, ARACIS va avea la dispoziție 90 de zile pentru elaborarea planului diferențiat în funcție de domeniul de studii, nivelul de studii și forma de învățământ.
„Standardele de calitate sunt absolut necesare pentru recunoaşterea diplomelor româneşti la nivel internaţional. Universităţile vor lua la cunoştinţă ceea ce conţin aceste standarde şi se vor reorganiza începând cu anul universitar 2022-2023, din toamna acestui an, în aşa fel încât să respecte aceste standarde.
Noutatea este că vor putea să iniţieze această formă de organizare încă din acest an universitar care începe în toamnă, în această formă de organizare, fără să mai fie nevoie o evaluare ARACIS care necesită asumarea respectării acestor standarde iar în momentul în care vor ajunge la termen evaluările periodice şi evaluările instituţionale din partea ARACIS, abia atunci vor fi verificate aceste condiţii impuse prin rigorile statului”, a precizat ministrul Educaţiei.
Acesta a fost modul prin care Ministerul Educației a răspuns nevoilor universităților, a subliniat Sorin Cîmpeanu,