Noul an școlar avut în vedere de Sorin Cîmpeanu, propune eliminarea tezelor din evaluarea elevilor. O parte a acestei decizii o reprezintă, în opinia ministrului, inutilitatea acestei forme de evaluare. Un alt motiv este și proiectul deja în analiză, prin care noul sistem va fi împărțit pe module, iar evaluările regândite. Proiectul despre care vorbea recent Sorin Cîmpeanu ar putea intra în vigoare din anul școlar 2022-2023.
Așa cum scriam recent, la nivelul Ministerului Educației se lucrează la un proiect de rearanjare a sistemului de predare din școlile românești.
Bazat pe principiul modular, spune Sorin Cîmpeanu, noul sistem ar putea aduce mai multe beneficii elevilor din sistemul educațional preuniversitar.
Printre acestea ar fi și eliminarea tezelor ca formă de evaluare a cunoștințelor acumulate de elevi pe perioada unui semestru.
De altfel acest lucru era cerut și de Asociațiile elevilor din țară, printr-un chestionar lansat în spațiul public. Invitat recent la postul național de televiziune, Sorin Cîmpeanu a explicat care este motivația la baza deciziei.
„Am susținut că tezele pot fi o modalitate de creștere a relevanței notelor. Primul semestru din acest an școlar ne-a arătat că nu este așa.
După primul semestru, notele peste 8,50, luând în calcul și tezele, ponderea acestor note nu a mai fost 53 la sută, a fost 60 la sută, lucru care a arătat că tezele nu au relevanța scontată”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la TVR1.
Odată cu implementarea noului sistem de predare modular, existența tezelor nu mai este justificată, mai spune ministrul.
Pe de altă parte, dacă profesorii vor să-și evalueze elevii, o vor putea face fără a mai apela la teze, ci găsind alte forme la îndemână.
„Un profesor care vrea să dea o lucrare scrisă, va putea să facă această evaluare, nu îl oprește nimeni.
Doar că renunțăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea.”, mai spune Sorin Cîmpeanu.
Tot Sorin Cîmpeanu a fost cel care a readus în discuție noul posibil mod de reorganizare a anului școlar, declarând: „Anul școlar să înceapă pe data de 5 septembrie, prima zi de luni a lunii septembrie, și să se încheie pe 16 iunie. Să avem un număr de cinci vacanțe”.
Noul proiect, încă în faza de evaluare, propune cel puțin cinci module de predare, plus cinci perioade de vacanță, cea mai lungă fiind vacanța de vară.