Ca în orice alt domeniu, birocrația este peste tot simțită, chiar și atunci când un angajat este nevoit, din varii motive, să-și depună demisia, sau când i-a expirat contractul de muncă și nu este reînoit.
Model notă de lichidare pentru angajat
În primul rând trebuie spus că nota de lichidare, sau fișa, reprezintă acel document prin care se atestă, în primul rând, colaborării cu salariatul în condiții fiinanciare optime, ți în al doilea rând, doveda că angajatorul nu datorează bani fostului salariat și că acesta nu are restanțe către angajator. Documentul este eliberat de compania angajatoare la expirarea contractului de muncă sau la depunerea demisiei de către angajat. Mai trebuie menționat că această fișă este opțională și se emite la cererea angajatului. Conform legislației în vigoare, documentul va fi eliberat, de către angajator, la data lichidării ultimului salariu către angajat.
Ce trebuie să conțină, de fapt, fișa de lichidare în 2020
Conform procedurilor în vigoare și cu modificările pe anul 2020 aduse la Codul Muncii, fișa de lichidare nu este valabilă dacă nu sunt regăsite următoarele elemente importante:
Model notă de lichidare. Ce trebuie să conțină, de fapt, fișa de lichidare în 2020
- numele angajatorului și datele de identificare ale acestuia;
- numărul de înregistrare al fișei de lichidare și data emiterii;
- numele, prenumele, funcția în care a fost încadrat salariatul al cărui contract de muncă încetează și datele de identificare ale acestuia (marca datele cărții de muncă, dacă acesta a fost angajat înainte de anul 2011, datele contractului individual de muncă și înregistrările acestuia în REVISAL etc.);
- debitele rămase nelichidate de către salariat către angajatorul emitent al notei de lichidare, indiferent de natura acestora (inclusiv echipamente, obiecte de inventar etc.), dar și eventualele
- popriri sau rețineri salariale stabilite prin titluri executorii;
- debitele rămase nelichidate de către angajator către fostul salariat, indiferent de natura acestora (avansuri spre decontare, împrumuturi, contravaloarea meselor zilnice sau tichete de masă etc.);
- elemente specifice care țin de calcularea zilelor de concediu de odihnă, concedii medicale plătite, concedii fără plată, absente nemotivate sau învoiri;
- calificativele profesionale obținute de către salariat în ultimii trei ani;
- semnăturile părților implicate (administrator firmă/împuternicit și salariat).