Românii care întâmpină probleme cu compania aeriană Wizz Air se confruntă cu o situație delicată, deoarece Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) nu poate interveni în astfel de cazuri. Oamenii disperați au solicitat insistent soluții pentru rzolvarea miilor de întârzieri, amânări și anulări ale zborurilor. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a transmis, astăzi, un mesaj prin care le sugerează cetățenilor o soluție pentru a-și apăra drepturile.
În ultimele luni, compania Wizz Air a reușit să-și câștige cel mai negru renume din industria aeriană, după ce, sute de zboruri au fost amânate sau anulate, fără a le fi oferite alternative satisfăcătoare pasagerilor păgubiți.
Așa se face că, mulți dintre aceștia și-au amânat sau anulat vacanțele și alte deplasări importante, din cauza proastei gestionări a companiei. Din cauza numărului mare de cereri venite din partea clienților, privind un contact la care să adreseze o reclamație privind această situație revoltătoare, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT), a publicat pe pagina sa de Facebook un mesaj informativ legat de site-ul dedicate acestui tip de probleme.
Este vorba despre site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania, acolo unde cetățenii pot să-și rezolve probleme și să-și recupereze prejudiciile. În cadrul aceluiași mesaj, ministrul a explicat că, ANPC nu are competența de a soluționa litigiile dintre consumatori și companiile aeriene, în cazul în care acestea nu au sediul în România. Acest lucru înseamnă că, în cazul Wizz Air, care este o companie aeriană cu sediul în Ungaria, ANPC nu poate interveni.
„Acest site este pus la dispoziţia consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor şi recuperarea prejudiciilor. Este important de reţinut că Protecţia Consumatorului – ANPC nu poate interveni şi nu poate aplica amenzi în acest caz, deoarece Wizz Air nu are reprezentanţă în România”, se menţionează într-un comunicat postat pe pagina de Facebook a Ministerului Economiei.
Potrivit ministrului Economiei, Ștefan Radu Oprea, cetățenii români pot adresa plângeri privind problemele cu produse și servicii achiziționate din alte state europene către Centrul European al Consumatorilor România. De asemenea, ei pot obține informații cu privire la drepturile lor în timpul călătoriilor în alte țări europene și pot sesiza acest centru pentru a soluționa conflicte cu companii europene.
În contextul problemelor generate clienților de către compania aeriană Wizz Air, ministrul Ştefan-Radu Oprea și-a exprimat îngrijorarea cu privire la problema întârzierilor semnificative și anulărilor de zboruri care au afectat mulți clienți inclusive în cadrul întâlniri cu comisarul european pentru Justiție, Didier Reynders, încercând să exploreze modalități de rezolvare a situației în beneficiul pasagerilor.