Mihai Sturzu, unul dintre cei mai tineri comandanți de aeronave, despre meseria lui. A lăsat muzica pentru pasiunea din copilărie: „Grijă față de pasageri e aceeași” EXCLUSIV
La aproape 44 de ani, fosta vedetă a scenelor muzicale românești din prima parte a anilor 2000, spune că și-a văzut din nou un vis împlinit. După cariera muzicală, urmată de o alta în politică, ceva mai scurtă, și-a schimbat activitatea profesională. Mihai Sturzu, dezvăluiri despre meseria de comandant de aeronave. EXCLUSIV
Mihai Sturzu, dezvăluiri despre meseria de comandant de aeronave
Mihai Sturzu este, din această primăvară, comandant de aeronavă. Se numără printre cei mai tineri astfel de angajați, pe linia celui mai mare operator aviatic de tip low-cost din această parte de Europă.
„Nu au fost mari emoții (la examen – n.r.). Pe scurt, acum, după trecerea examenului, când urc în cabină, mă așez în stânga, iar nu în dreapta”, deschide el seria primelor impresii după ce pe brevetul său de zbor a fost completat și rubrica de „comandant de aeronavă”.
Admite din tot sufletul că nu se mai vede făcând absolut nimic altceva, dar nici nu regretă că a în viața sa au existat și alte „iubiri” profesionale.
„Așa a fost să fie! Nu mai e nimic de spus despre ce a fost!”, sună convingerea sa fermă.
Grija față de pasageri, la aceleași cote înalte
Cât despre actuala sa viață, Mihai Sturzu e de părere că multe lucruri nu s-au schimbat din luna aprilie încoace, atunci când a devenit oficial comandant de aeronavă de linie civilă.
„Grija față de pasageri e aceeași. Nu s-au schimbat esențial datele problemei. Tot ce am de făcut e aproape la fel ca și mai înainte. Să mă simt bine la manșă și să-i duc pe cei care călătoresc în același avion cu mine cu bine, la casele și destinațiile lor”, mai spune același Mihai Sturzu pentru PLAYTECH ȘTIRI.
El a așteptat de câteva luni bune ca să depășească acest prag profesional special al vieții sale, pentru care avea nevoie să strângă cel puțin 3.500 de ore de zbor la manșa avioanelor.
„De obicei, acest examen are un prag minimal de 1.500 de ore de zbor. Numai că, în compania în care lucrez, acest prag e mult mai sus, de 3.500 de ore. În plus, pe lângă atingerea acestui barem, mai am de susţinut multe alte provocări. E practic o suită de examene, şi prin tot felul de simulatoare, şi în cockpit, adică în cabina piloţilor. Ceea ce contează e că la finele tuturor acestor examene voi face marea schimbare”, declara el încrezător cu nici șase luni în urmă.
Zborul, un vis de-al său din copilărie
Pentru el visul de a zbura era unul foarte vechi:
„A zbura a fost pentru mine un vis foarte vechi, din copilărie. Aveam vreo zece când mi s-a născut această pasiune. Eram un puşti din Braşov care a trăit primii zece ani ai vieţii sale într-un regim în care ştiam, până şi la vârsta aceea, că nu am dreptul la paşaport şi ca atare că nu voi putea vizita vreodată lumea. Despre care nici nu ştiam mare lucru, ci doar intuiam cu ajutorul imaginaţiei vârstei de atunci!”.
Acum un deceniu făcea legea în politica tinerilor sociali-democrați
Mihai Sturzu a fost membru al îndrăgitei trupe Hi-Q, alături de Dana Nălbaru și Florin Grozea, cei trei încântându-și fanii în perioada 1996 – 2014.
În urmă cu exact un deceniu, același Mihai Sturzu devenea președintele Tineretului Social Democrat, cea mai mare formațiune politică din această țară după 1990.
În ciuda faptului că a cunoscut succesul în orice provocare pe care a acceptat-o, Mihai Sturzu nu e încă ferm convins că actuala sa dragoste pentru avioane îl va determina să iasă la pensie de la manșa avioanelor sale atât de dragi.