Greva de la metrou, ilegală? Cine vrea să oprească demersul angajaților Metrorex
Greva de avertisment a angajaților Metrorex a fost declarată nelegală de către Tribunalul București. În ciuda verdictului, sindicaliștii de la metrou intenționează să intre în grevă generală dacă nu li se satisfac cererile.
Metrorex ar fi transmis într-un comunicat că Tribunalul București nu consideră legală mișcarea grevistă făcută de sindicaliști în ziua de 15 noiembrie, când au refuzat să mai transporte călătorii între orele 04:00 – 06:00.
„Tribunalul București a declarat nelegală greva de avertisment declanșată de Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM) în data de 15.11.2018. Potrivit instanței, Unitatea – Sindicatul Liber Metrou nu a respectat legea dialogului social.”
În acest context, conducerea Metrorex va continua negocierile, conform legii dialogului social și le sugerează angajaților să ia în considerare că asigurarea transportului călătorilor la timp și în siguranță este prioritară.
Dacă nu se ajunge la un consens, sindicaliștii vor intra în grevă generală pe 21 noiembrie, pe o perioadă nedeterminată, între orele 04:00 – 16:00, așa cum a anunțat săptămâna trecută.
Ministrul Transporturilor a declarat că majorarea salariilor angajaților Metrorex cu 42% e imposibilă și oricum va însemna creșterea tarifului pe călătorie, de la 2,5 lei, cât e în prezent, la patru lei. Prin urmare, majorarea salarială mai mult sau mai puțin întemeiată va fi suportată în parte de călători.
Va fi un adevărat dezastru pentru traficul din București, mai ales în condițiile în care au început ninsorile, iar autoritățile dau, cumva, semne că au fost iar luate prin surprindere.
Nimeni nu va mai dori să renunțe la mașinile personale pentru a merge la serviciu sau pentru a-și duce copiii la școală. Iar parcarea “minune” de la Străulești inaugurată la începutul lunii noiembrie de Metrorex va rămâne goală pentru mult timp.
În București, extrem de puțini indivizi sunt dispuși să renunțe la mașina personală de dragul comunității, mai ales într-o perioadă a anului când Capitala devine un fel de Veneție de coșmar, în care fie trebuie să escaladezi nămeți aruncați pe trotuare și pe locurile de parcare, fie trebuie șă înoți prin băltoacele care se acumulează pe carosabil și pe trotuare din cauza canalizării defectuoase.