Metrorex a făcut publice imaginile. Ce design futurist are stația de metrou de la Academia Militară

de: Daniel Ștefan
23 05. 2019

Metrorex a publicat noi imagini cu „progresul” lucrărilor la Magistrala 5. Stația de metrou Academia Militară are deja un design futurist, demn de o arhitectură subterană de secol XXI.

Evident, imaginile publicate de Metrorex pe Facebook sunt axate doar pe realizările făcute până acum la această magistrală, dar mai e până va ajunge metroul în Drumul Taberei. Dacă fotografiezi doar structurile care au fost finalizate, cu siguranță este progres.

Metrorex a publicat imagini cu viitoarea stație de metrou Academia Militară

Totuși, ca să nu pară o remarcă prea optimistă, departamentul de relații publice a recunoscut și unde lucrările avansează mai greu:

„Directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, a inspectat astăzi, atât activitatea desfășurată în stațiile Eroilor și Academia Militară, cât și pe cea legată de partea carosabilă de la suprafața acestora. Cu această ocazie a fost constatat un progres general al lucrărilor. O mobilizare scăzută a fost observată în activitățile desfășurate de UTI Grup, membru al asocierii de constructori de pe Magistrala 5. Acesta a fost notificat să ia măsuri de urgență pentru respectarea graficului asumat.” Metrorex

Stația de metrou Academia Militară va avea una dintre cele mai spectaculoase arhitecturi, cu un plafon acoperit cu plăci triunghiulare și cu coloane de susținere înclinate. Dau impresia că ar cădea pe tine, dar arhitecții și inginerii probabil că s-au asigurat că îmbină perfect siguranța cu designul.

Când ar fi trebuit să fie gata metroul din Drumul Taberei

Lucrările din Drumul Taberei au început în 2011 și ar fi trebuit să fie finalizate încă din 2014. Valoarea totală a acestora se ridică la peste trei miliarde de lei.

Atât de mulți bani s-au cheltuit încât a fost atrasă atenția agenților Oficiului European de Luptă Anti-Fraudă (OLAF). Aceștia au verificat documentele Ministerului Transporturilor care au legătură cu plățile efectuate de Metrorex către acești constructori care bat pasul pe loc de opt ani.

Cei de la OLAF au suspectat angajați ai Metrorex cu privire la supraevaluarea plăților către consorțiul de firme condus de Astaldi. Și, într-adevăr, intuiția lor n-a fost deloc greșită.