Metroul din Drumul Taberei, de la care unii aproape că-și luaseră gândul, va fi dat, în sfârșit, în folosință.
Potrivit noului termen avansat de Metrorex și de oficialii Ministerului Transporturilor, linia de metrou va fi funcțională la sfârșitul anului. Mai exact, în luna decembrie.
Tribunalul București a respins și ultima contestație legată de sistemul de automatizare și siguranță. Odată cu această decizie, oficialii dau asigurări că proiectul are undă verde și poate fi dat în folosință.
Ministrul Răzvan Cuc a mers, joi, în vizită pe șantierul liniei de metrou. Spune că directorul Metrorex și-a pus mandatul la bătaie că linia va fi gata la sfârșitul anului.
„Constructorul m-a asigurat că la sfârșitul acestui an va finaliza tot ce ține de finisaje și de structura fizică. Contractul de automatizare va fi semnat săptămâna viitoare, iar automatizarea va fi practic realizată până la finalul acestui an. Domnul director (directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, n.r.) și-a pus mandatul la bătaie că va termina acest obiectiv și în luna decembrie se va circula pe Magistrala 5. Nu există nicio scuză să nu fie finalizată”.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor
Lucrările la metroul din Drumul Taberei au început în 2012, după ce câștigătorul licitației fusese ales patru ani mai devreme. După cum trona, la acea vreme, afișul de pe șantier, metroul ar fi trebuit să fie gata în trei ani. Adică în 2015.
Ne aflăm în 2019 și locuitorii din Sectorul 6 nu au încă metrou. Proiectul s-a împotmolit în licitații contestate, procese intentate de constructori, apoi contestații depuse de Metrorex.
Pe noua magistrală de metrou Drumul Taberei-Eroilor vor circula, anual, 19 milioane de călători, potrivit Metrorex. Linia are 7 kilometri, 10 stații și un depou.
Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor a fost de 3,4 miliarde de lei. Dacă va fi inaugurată și această magistrală, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.