Sindicaliștii de la metrou se plâng că trenurile pe care Metrorex le are în dotare sunt greu de condus și pun călătorii în pericol. Aceștia au precizat că incidentul de la metrou din luna ianuarie, când două vagoane au sărit de pe șine, s-a produs din cauza unui soft „luat din China, via Turcia.”
Uniunea Sindicatul Liber din Metrou a chemat presa la depoul Berceni, unde în luna ianuarie o garnitură de tren care gara la capăt de linie a deraiat. Mecanicul a declarat atunci că trenul s-a alimentat singur într-o manieră imprevizibilă și în loc să frâneze, a deraiat. Sindicaliștii atrag atenția că problema a apărut din cauza softului instalat pe garniturile de metrou CAF, care sunt greu de condus.
Mecanicii adunați la depoul Berceni au spus că, la scurt timp de la deraierea din luna ianuarie, specialiștii CAF au făcut verificări în urma cărora s-a ajuns la concluzia că treunurile spaniole cumpărate de Metrorex cu 100 de milioane de euro s-ar comporta la fel în situații similare, punând călătorii în pericol.
De vină pentru modul anormal în care se comportă garniturile de metrou ar fi softul instalat pe trenuri, care le-ar alimenta în mod necontrolat și le-ar face greu de condus. Mecanicii nu înțeleg de ce Metrorex nu scoate din uz aceste garnituri și susțin că cele fabricate la Arad, care sunt în funcțiune din 1979, nu au avut niciodată astfel de probleme.
„Știti ce vorbeau așa, între ei? Că e soft luat din China via Turcia și că ‘de câți bani am dat, de atâta am primit’. Păi colegii mei, la capăt de linie, mai coborau din cabină – pe care o păzea un bodyguard – ca să se ducă până la toaletă. Acum nu mai coboară, de frică să nu se alimenteze trenul singur și să nu plece pe linie singur”, a declarat unul dintre mecanicii veniți la depoul Berceni pentru a semnala problemele de la metrou.