Peste tot în lume, piața de vânzări pentru autovehiculele second-hand este în creștere, în pofida noilor reglementări de interzicere a mașinilor cu grad mare de poluare. În acest context, vorbim azi despre mașinile second-hand care se vând cel mai repede în România, dar și care sunt automobilele care se cumpără mult mai greu.
Deși vorbim de un an de criză, cu mari probleme pe toate palierele în Europa, piața mașinilor uzate se pare că a resimțit o surprinzătoare creștere în prima parte a anului 2023.
Află și: Cele mai vândute mașini electrice din Europa în 2023. Dacia Spring este în top
Dar, odată cu venirea lunii august, marile piețe europene de mașini de ocazie au înregistrat o ușoară scădere sezonieră. De la o lună la alta, în multe țări cererea a fost mai mică decât oferta, ceea ce a pus sub presiune valorile reziduale.
Comparativ cu luna iulie, indicele volumului de vânzări a înregistrat scăderi de două cifre în Spania, cu 28,7%, Elveția, 25,8%, și Franța înregistrând o scădere cu 11,7%. Scăderile din Austria și Germania au fost mai puțin pronunțate, scăzând cu 7,4% și, respectiv, 2%.
Citește și: Protecţia Consumatorilor a oprit de la vânzare sute de autoturisme, ce era în neregulă
După cum indică indicele de volum al pieței active, nivelurile ofertei pe aceste cinci piețe de mașini de ocazie au fost superioare cererii. Germania și Franța au înregistrat chiar o îmbunătățire a cifrelor în comparație cu luna iulie, înregistrând o creștere de 2,8% și, respectiv, 1,5%.
Între timp, Elveția, în scădere cu 9,1%, Spania, înregistrând o scădere cu 7,5%, și Austria, în scădere cu 6,1%, au înregistrat o tendință de scădere. Singurele excepții de la această tendință au fost Italia și Marea Britanie, unde cererea a crescut, dar oferta a scăzut de la o lună la alta.
Vezi detaliile aici: Documentul obligatoriu care va trebui prezentat la vânzarea mașinilor second-hand. Se va aplica din 2024
Tot la nivel european au apărut și datele statistice referitoare la mașinile second-hand care se vând cel mai repede, împărțite pe categorii, de la tipul mașinii și până la motorizare, iar în acest top 10 regăsim brand-uri precum Toyota Sienna Hybrid, C-HR, Honda Civic, CR-V, Insight, sau Hyundai Venue și multe altele, iar locul întâi este ocupat de un model Honda HR-V, la un preț de peste 23 de mii de euro.
Pe plan local trendul a fost același, precum în Anglia sau în Italia, unul de creștere, așa că, azi aflăm care sunt mașinile second-hand care se vând cel mai repede în România. Și tot în acest material vom vedea și care sunt automobilele care se cumpără mult mai greu.
Trebuie reținut un aspect impotant, și anume că, în timp ce modelul de autoturism second-hand cel mai bine vândut poate fluctua lunar, tendințele rămân.
Nu face ca el: Un român a primit 10.000 de euro pentru a aduce o mașină din Germania. Ireal ce s-a întâmplat după
Este clar că SUV-urile și sedanurile second-hand la prețuri accesibile sunt la mare căutare și este la fel de important ca întotdeauna să ne procurăm mașini cu o valoare de revânzare mare.
Între ratele dobânzilor în creștere și prețurile mașinilor noi, consumatorii se îndreaptă către vehiculele de ocazie pentru a găsi cea mai bună valoare. Ține cont, așadar, de această tendință și de lista cu mmașinile second-hand care se vând cel mai repede în România.
Află aici: Suma fabuloasă cu care se vinde un ARO-IMS pe OLX. Costă cât o mașină de lux
Conform unei statistici realizate de cei de la CarVertical, am putut constata care sunt mașinile second-hand care se vând cel mai repede în România, iar un loc fruntaș îl deține un model de Suzuki Grand Vitara.
*cifrele reprezintă numâr mediu de zile pentru vanzâre.
În aceeași statistică, reprezentanții companiei au cercetat piața și au constatat că există câteva modele care se vând ceva mai greu, vorbind aici de o perioadă între 48 și 66 de zile, cei de la CarVertical declarând că ”Nu toate mașinile își găsesc rapid o casă nouă – vânzarea unor modele necesită timp și răbdare. Vehiculul care se vinde cel mai greu în România este Porsche Taycan, stând 66,9 de zile în medie pe piață.”
În lista cu automobilele care se cumpără mult mai greu regăsim Porche Taycan, dar și un Kira Niro, după cum urmează:
Concluzia companiei citate este că ”mașinile de lux și de clasă premium sunt mai greu de vândut, deoarece doar o mică parte din șoferi își pot permite să cheltuiască zeci sau chiar sute de mii de euro pe un vehicul.”