Uniunea Europeană discută tot mai intens despre viitorul industriei auto electric sau hibrid. Ministrul Economiei vine cu un anunț de ultimă oră. Ce s-ar putea întâmpla cu mașinile pe benzină și motorină. Vestea este cruntă pentru șoferii care iubesc astfel de automobile sau pentru cei care nu-și permit să își achiziționeze altele. „Aceste perspective ne ambiţionează să luăm în calcul politici publice care să vizeze dezvoltarea acestui sector în România”, a declarat ministrul despre noile vești.
Mașinile pe benzină și motorină ar putea fi interzise în curând în România, confirmă ministrul Economiei. Florin Spătaru a avut o întâlnire cu Ford România pentru a discuta despre dinamica dezvoltării industriei auto la nivel european și despre criza semiconductorilor.
De asemenea, subiect de discuție a fost și dependența de materiale critice cu care Europa se confruntă la momentul actual. Oficialul a anunțat că statele membre UE discută tot mai intens despre viitorul industriei auto.
„Împinse de nevoia de a implementa o tranziţie rapidă către zero emisii de dioxid de carbon, statele membre UE discută tot mai intens despre viitorul industriei auto electric sau hibrid. Aceste perspective ne ambiţionează să luăm în calcul politici publice care să vizeze dezvoltarea acestui sector în România”, a declarat ministrul Florin Spătaru.
Oficialul a amintit și pașii importanți pe care Ministerul Economiei i-a făcut până acum pentru accesarea celor 500 de milioane de euro, fonduri prin PNRR pentru dezvoltarea microelectronicii. Acest segment este extrem de important pentru industria auto.
Amintim că ministrul Mediului a anunțat în cursul anului trecut că în curând mașinile pe benzină sau pe motorină nu vor mai putea fi vândute în interiorul Uniunii Europene. Cel din urmă sublinia că această măsură face parte dintr-un plan de măsuri de combatere a schimbărilor climatice ce a fost aprobat la Bruxeles.
Automobilele diesel și pe benzină au fost interzise în Bruxelles după anul 2030. Măsura are rolul de a accelera atingerea obiectivului Uniunii Europene în privința neutralității emisiilor de carbon până în anul 2050. Interdicția se va aplica începând cu 2035 și pentru vehiculele care rulează cu GPL, dar și pentru automobilele hibride.
„Prin acest nou pas în transformarea Bruxelles-ului într-o zonă cu emisii reduse, confirmăm dorinţa regiunii de a opta pentru o tranziţie climatică care este una corectă din punct de vedere social”, a declarat preşedintele regiunii Bruxelles, Rudi Vervoort, potrivit Agerpres.