Mașinile diesel și pe benzină, aproape de a fi interzise în Uniunea Europeană. De când s-ar lua măsurile drastice

de: Andrei Simion
06 10. 2019
masinile desel si pe benzina, aproape de a fi interzise in UE (1)

Danemarca și alte zece state din Uniunea Europeană cer interzicerea definitivă a veiculelor diesel și pe benzină. Conform unui studiu Greenpeace, singura cale pentru a diminua încălzirea globală este interzicerea tuturor mașinilor care funcționează pe carburanți.

Mașiile diesel și pe benzină, aproape să fie interzise în UE

Danemarca, susținut că de încă alte zece state ale Uniunii Europene, cere interzicerea vehiculelor diesel și pe benzină, la nivel european, până în anul 2040. Aceasta este soluția găsită pentru a putea combate schimbările climatice, conform Euronews, citează Mediafax. Danemarca a fost cea care a făcut propunerea în cadrul reuniunii miniștrilor Uniunii Europene de mediu ce se desfășoară la Luxemburg.

UE și-a propus să reducă emisiile de carbon cu până la 40% până în anul 2030, iar Comisia Europeană intenționează și ea să le reducă la zero până în anul 2050, pentru a putea diminua încălzirea globală. „Trebuie să recunoaștem că suntem presați de timp”, a declarat ministrul danez al Climei și Energiei, Dan Jorgensen, după reuniune. De asemenea, acesta a mai susținut și că interzicerea autoturismelor diesel și pe benzină va putea determina Comisia să poată propune eliminarea treptată a mașinilor cu combustibil fosil în următoarele două decenii.

Mașinile diesel și pe benzină, aproape de a fi interzise în UE

Mașinile diesel și pe benzină, aproape de a fi interzise în UE

„Planul A ar fi acela de a adopta o interdicție europeană”

În luna octombrie a anului 2018, guvernul danez a anunțat oficial că va interzice vânzarea tuturor mașiilor cu combustibil fosili până în 2030, mai apoi a renunțat la idee, pentru că acest lucru ar fi încălcat regulie Uniunii Europene. Jorgensen a declarat că planul prim este acela de a adopta o interdicție europeană, pentru ca mașinile aferente să fie interzise în mod legal  în conformitate cu cerințele Uniunii Europene. Lituania, Letonia, Slovenia, Bulgaria și alte câteva țări au sugerat faptul că trebuie să facă ceva mai mult pentru a putea opri vânzările de autovehicule second-hand din Europa de Vest către Est.