Orice șofer trebuie să cunoască martorii de bord. În cazul în care apare orice eroare, trebuie să știm să o identificăm într-un timp cât mai scurt. Cu toate acestea, sunt mulți martori de bord, mai ales în cazul mașinilor mai noi. Există unul anume care dă bătăi de cap multor șoferi.
Aprinderea oricărui martor de bord trebuie tratată cu maximă seriozitate de fiecare șofer, având în vedere că anunță o defecțiune electrică sau mecanică a mașinii dumneavoastră.
În bordul automobilelor se găsesc un număr foarte mare de martori de bord. Din fericire, nu toți martorii de bord anunță o problemă majoră. Martorul din poza de mai jos dă bătăi de cap multor șoferi. Știți ce reprezintă?
Acest martor de bord se aprinde doar în cazul vehiculelor care au eleron și vă avertizează că există o defecțiune la nivelul acestuia, lucru care ar putea afecta aerodinamica autoturismului.
Poate că multă lume confundă eleronul cu spoilerul, dar cele două nu sunt la fel. Eleronul este piesa care se montează pe portbagajul vehiculului și seamănă cu o aripă de avion.
Rolul acestuia este de a creşte aderenţa autoturismului şi de a micşora, în acelaşi timp, viteza maximă. Forma lui îi permite să capteze aerul care vine pe deasupra autovehiculului şi îl redirecţionează în sus, astfel încât partea din spate a maşinii este împinsă în jos.
Este un lucru util, mai ales în cazul mașinilor de curse, acolo unde pilotul trebuie să intre cu o viteză foarte mare în curbă. Pentru drumurile publice, eleronul nu face o diferență foarte mare.
Pe de cealaltă parte, spoilerul este mult mai mic față de eleron, iar rolul lui este de a redirecționa aerul care circulă pe deasupra autoturismului, fără a crea o forță de presiune în jos.
Presiunea rămâne normală în spate mașinii, în timp ce viteza maximă creşte, consumul maşinii scade, iar aderenţa rămâne neschimbată.
Probabil ați observat că nu toți martorii au aceeași culoare. Unii sunt galbeni, alții verzi, iar alții roșii. Ei bine, fiecare categorie anunță un anumit tip de problemă, după cum urmează: