Discounter-ul irlandez Primark a demarat o amplă campanie de a deschide noi magazine în Europa de Est. Cel mai recent, al 13-lea, a fost deschis în Polonia. Gigantul irlandez anunță ca va intra și pe piața românească cu cele mai mici prețuri. Același lucru se va întâmpla și în Ungaria, în perioada următoare.
Retailerul de modă irlandez Primark este incredibil de popular în toate cele 12 țări în care este reprezentat. Ca parte a expansiunii companiei în Europa de Est, Primark își va deschide primele magazine în Varșovia și Praga. Lanțul de magazine este un retailer irlandez de modă rapidă deținut de Associated British Foods. Primul magazin al companiei a fost fondat la Dublin în 1969.
Succesul din Irlanda a dus la extinderea în Regatul Unit, care este în continuare cea mai mare piață a companiei. Clienții pot găsi o gamă variată de produse în magazinele Primark, inclusiv îmbrăcăminte pentru copii și bebeluși, îmbrăcăminte pentru femei, îmbrăcăminte pentru bărbați.
Gigantul irlandez mai are prețuri foarte mici și la articole de uz casnic, accesorii, încălțăminte, produse de înfrumusețare și produse de cofetărie. Ideea principală din spatele Primark este că vinde haine mult sub prețul mediu, urmând trendul fast-fashion.
Primark tranzacționează în prezent din peste 370 de magazine din 12 țări, inclusiv Regatul Unit, Irlanda, Spania, Portugalia, Franța, Germania, Olanda, Italia și SUA. În acest moment are peste 75.000 de angajați.
Extinderea în Europa Centrală și de Est a fost decisă în 2018. Primark și-a deschis deja primul magazin în Europa de Est în iunie 2018 în Ljubljana, Slovenia. Cu această mutare, compania a creat aproximativ 200 de noi locuri de muncă din iunie 2019. Vor deschide încă patru magazine în regiune. Este vorba de unul în Varșovia, Polonia, unul în Praga, Republica Cehă, un alt magazin la Budapesta, în Ungaria și la București.
Primark și-a achiziționat primul magazin în Polonia, care este un spațiu comercial de 3.660 mp situat în Galeria Młociny, Varșovia. Noile magazine din România, vor fi de suprafețe de până la 5.000 de metri pătrați, cu 30-40 de case de marcat, spun oficialii lanțului de magazine.
„Analizăm constant oportunităţile pentru expansiunea viitoare a Primark, dar nu comentăm speculaţiile privind unde vom merge cu următoarele magazine”, a declarat Ruth Doyle, corporate communications manager în cadrul Primark.
Deschiderea magazinelor din România va începe de anul viitor, în cadrul campaniei de extindere a irlandezilor în această parte de Europă. Prețurile Primark vor face competiție directă magazinelor deja existente pe piață, ceea ce ar putea schimba lucrurile în următorii ani.