Lucrurile care dispar din magazine şi hoteluri. Directiva vine de la UE, ce nu vei mai putea cumpăra

de: Corina Oprea
06 03. 2024

Schimbare de ultimă oră, direct de la Uniunea Europeană. În curând, mai multe lucruri vor fi interzise în magazine, dar și în hoteluri. Ce nu vei mai putea cumpăra de acum înainte și unde se vor mai găsi acestea.

Lucruri interzise în magazine și hoteluri

Uniunea Europeană a făcut un pas hotărât către reducerea poluării și gestionarea mai eficientă a deșeurilor, adoptând un pachet amplu de măsuri care va avea un impact semnificativ în toate sectoarele comerciale. În lumina acestui nou acord, magazinele, restaurantele și hotelurile din întregul spațiu european vor suferi transformări majore, întrucât ambalajele de plastic vor fi eliminate complet.

Această decizie radicală a UE vine ca răspuns la preocupările globale crescânde privind impactul negativ al plasticului asupra mediului înconjurător. Începând de acum, consumatorii care intră în magazinele vor observa că fructele și legumele nu mai sunt ambalate în plastic.

În locul ambalajelor de plastic, producătorii și comercianții vor trebui să găsească alternative sustenabile, cum ar fi ambalajele biodegradabile sau reutilizabile, în conformitate cu noile reglementări.

Însă, schimbările nu se opresc aici. Industria alimentară va resimți, de asemenea, impactul acestor măsuri. De exemplu, restaurantele nu vor mai servi ketchup în tuburi de plastic, ci vor trebui să găsească soluții alternative pentru ambalarea sosurilor.

La fel, hotelurile nu vor mai oferi sticle mici de șampon în ambalaje de plastic, ci vor trebui să opteze pentru variante mai prietenoase cu mediul, cum ar fi dispenserele refillabile sau alternativele de ambalare ecologice.

Ce măsuri mai sunt adoptate

Uniunea Europeană a anunțat o decizie fermă în lupta împotriva poluării și a generării de deșeuri, stabilind interzicerea ambalajelor de plastic începând cu anul 2030. Această măsură revoluționară nu se va aplica doar în cadrul magazinelor și restaurantelor, ci va cuprinde și aeroporturile din întreaga lume, care vor fi obligate să renunțe la folosirea clasicelor folii de plastic pentru protejarea valizelor în timpul călătoriilor.

Scopul principal al acestui acord îndrăzneț este reducerea dramatică a nivelului de deșeuri plastice, o problemă globală ce a ajuns să afecteze grav mediul înconjurător. Uniunea Europeană își exprimă speranța că această măsură va contribui semnificativ la atingerea obiectivelor stabilite în ceea ce privește reducerea generării de deșeuri.

În ultimii ani, cantitatea de deșeuri produse în cadrul Uniunii Europene a atins cote alarmante, justificând pe deplin necesitatea unei astfel de acțiuni radicale.

Până în anul 2040, Uniunea Europeană își propune să reducă masa totală de deșeuri cu până la 15%. Cu toate acestea, până la acea dată, se pune un accent deosebit pe atingerea obiectivului intermediar de reducere a masei de deșeuri plastice cu 5% până în 2030.

Conform datelor furnizate de Eurostat, în ultimii ani, fiecare locuitor al Uniunii Europene a generat în medie peste 35 de kilograme de deșeuri din plastic. În ciuda acestui fapt îngrijorător, există speranțe în creșterea nivelului de reciclare a deșeurilor, cu cetățenii europeni manifestând o din ce în ce mai mare predispoziție către reciclarea corespunzătoare a ambalajelor.

La nivelul întregii Uniuni Europene, cantitatea totală de deșeuri a atins cifra de 84 de milioane de tone. Din această masă imensă de deșeuri, aproximativ 19% au fost deșeuri plastice, conform datelor oficiale Eurostat.

Este evident că aceste cifre alarmante au acționat ca un catalizator pentru implementarea unor politici mai stricte și mai responsabile în gestionarea deșeurilor, având ca obiectiv final un mediu mai curat și mai sănătos pentru generațiile viitoare.

UE, gata pentru o altă reglementare

Uniunea Europeană (UE) a anunțat un plan ambițios pentru reducerea costurilor asociate obținerii permiselor de conducere, cu un accent deosebit pe accesibilitatea acestor servicii pentru tineri. Din 2030, ambalajele de plastic vor fi interzise, iar în același timp, UE propune o serie de modificări menite să democratizeze procesul de obținere a permisului de conducere.

Astăzi, costul obținerii unui permis de conducere în Germania poate ajunge până la 4.500 de euro, o sumă prohibitivă pentru mulți tineri. În acest context, UE vine în întâmpinarea celor interesați de obținerea permisului de conducere cu un concept care vizează reducerea costurilor cu până la 1.000 de euro.

Conform calculelor realizate de ADAC, costurile asociate obținerii permisului de conducere în prezent pot ajunge până la aproximativ 4.400 de euro, ceea ce face ca acest proces să fie inaccesibil pentru mulți. UE propune o transformare radicală a procesului de formare a șoferilor, cu accent pe digitalizare și modernizare, pentru a reduce costurile cu 25%, adică cu aproximativ 1.000 de euro.

Dar care sunt schimbările propuse? Grupul de lucru pentru transport al Grupului parlamentar al Uniunii propune utilizarea extinsă a simulatoarelor de conducere în cadrul cursurilor de formare, astfel încât să se poată reduce numărul de ore practice de conducere. În același timp, școlile de șoferi ar urma să-și reducă costurile de funcționare, deoarece nu vor mai fi necesare atât de multe vehicule.

Datorită lipsei acute de personal în școlile de șoferi, propunerea prevede parțial digitalizarea lecțiilor teoretice. Simulatoarele de conducere ar putea fi utilizate pentru cele douăsprezece călătorii speciale obligatorii, inclusiv pe autostrăzi și în condiții de întuneric. Pentru a face față cererii crescânde, armata germană sau poliția de stat ar putea contribui prin furnizarea de examinatori suplimentari.

Scopul final al acestor măsuri este stimularea pieței și creșterea calității prin competiție, prin aprobarea de furnizori suplimentari pe lângă instituțiile deja recunoscute precum TÜV și DEKRA. Prin aceste inițiative, UE speră să facă procesul de obținere a permisului de conducere mai accesibil și mai eficient, deschizând astfel noi oportunități pentru tineri și contribuind la creșterea mobilității în întreaga Uniune Europeană.