Lovitură uriaşă pentru LIDL România! LIDL România, ținta unor acuzații alarmante. Ce ar fi găsit o clientă din Iași în bananele cumpărate din celebrul supermarket. Femeia a ajuns la spital câteva zile mai târziu. Ce au transmis reprezentanții lanțului de magazine.
O femeie din Iași susține că a adus acasă o vietate periculoasă ce se ascundea printre bananele cumpărate de la LIDL.
După ce și-a făcut cumpărăturile în magazinul din Bucium, ieșeanca a mers acasă. Câteva ore mai târziu, și-a dat seama că a fost mușcată de o insectă, însă nu a dat atenție înțepăturii, neștiind exact care a fost vietatea responsabilă. A doua zi, însă, o rudă a descoperit în casă un scorpion. Au reușit să îl prindă, iar femeia mușcată s-a prezentat de urgență la Spitalul Sfântul Pantelimon din oraș.
„În triajul spitalului Sf. Parascheva din Iași s-a prezentat o pacientă care prezenta o marcă ce ne-ar fi dus la gândul unei înțepături de scorpion, acest lucru corelat cu relatările ei. A beneficiat de consult de specialitate și de tratament preventiv”, a declarat dr. Florin Rosu, managerul Spitalului de Boli Infecțioase din Iași.
În condițiile în care scorpionii nu sunt o prezență normală în România, se bănuiește că ar fi fost adus acasă de femeie odată cu bananele pe care le-a cumpărat din celebrul supermarket, potrivit 7iași.ro.
O anchetă a fost deschisă de Direcția pentru Sănătate Publică, iar magazinul LIDL Bucium a fost controlat.
În urma mediatizării incidentului, reprezentanții LIDL au făcut următoarele precizări:
„Referitor la informațiile publicate cu privire la faptul că o persoană a fost înțepată de un scorpion în locuința sa în data de 09 martie 2023, după ce ar fi achiziționat banane în data de 01 martie 2023 dintr-unul din magazinele Lidl, dorim să clarificăm că, nu există informații care să indice faptul că scorpionul ar fi provenit dintr-unul dintre magazinele noastre.
Totodată, vă confirmăm faptul că atât analiza noastră internă demarată imediat ce am aflat de această situație, cât și controlul realizat chiar în cursul acestei zile (10.03.2023) de către autoritatea sanitară veterinară au concluzionat că cerințele și standardele sanitare veterinare privind vânzarea fructelor și legumelor către consumatorii finali sunt respectate, nefiind constatate nereguli privind siguranța alimentară.
În plus, subliniem faptul că toți furnizorii noștri de fructe și legume, precum și distribuitorii, sunt certificați atât la nivel european, cât și național, cu certificări precum GLOBALG.A.P., certificare HACCP/GMP, certificare ISO 22000 – sistem de management al siguranței alimentelor, certificare ISO 9001 – sistem de management al calității, atestând calitatea și conformitatea produselor pe tot lanțul de aprovizionare.
Deși nu poate fi stabilită o legătură de cauzalitate între achiziția produsului în data de 01 martie 2023 și evenimentul petrecut în data de 09 martie 2023, ne pare rău pentru situația prin care a trecut clienta noastră.
Dorim să asigurăm clienții Lidl și opinia publică de faptul că atât compania, cât și partenerii noștri sunt preocupați în permanență de respectarea riguroasă a unor standare înalte de siguranță alimentară.”