Lovitura supremă pentru unguri. Ce se întâmplă cu vecinii noștri la pompă
Ungaria a ajuns la fundul pompei! Lovitură uriașă pentru unguri în aceste vremuri greu încercate. Sute de benzinării din Ungaria au întâmpinat probleme incredibile din cauza plafonării prețului. De asemenea, au fost înregistrate din ce în ce mai multe plângeri din cauza lipsei de carburanți. „Au redus aprovizionarea la exact zero. A dispărut complet de pe piață pentru aceste stații”, a declarat Laszlo Gepesz, copreședinte al Asociației Stațiilor de Benzina Independente din Ungaria.
Probleme pentru unguri: ce întâmplă la pompă?
Probleme uriașe pentru unguri! Sute de benzinării din Ungaria au rămas fără carburanți din cauza plafonului introdus de Viktor Orban. Aproximativ 500 din cele 2.000 de benzinării care există în țară nu au suficienți carburanți din cauza situației provocate de măsurile Guvernului ultranaționalist.
Amintim că autoritățile au introdus în cursul anului trecut, înainte de războiul din Ucraina, un preț plafonat la 1.16 euro pe litrul de motorină pentru a contracara inflația încă de atunci în creștere. Presa ungară a semnalat din cursul săptămânii trecute tot mai multe plângeri din cauza lipsei de carburanți cu preț fix și a celor de calitate mai bună, care nu sunt incluși în această plafonare.
Mulți cetățeni au decis să cumpere carburanți din Slovacia, deși prețul lor acolo este de 1.7 euro pe litru. Prețul plafonat este valabil până la 31 decembrie și Guvernul a avertizat deja că l-ar putea menține doar dacă va continua să vină petrol rusesc în țară și dacă principala rafinărie din Ungaria va continua să funcționeze fără probleme. Ungaria depinde mult de resursele de energie din Rusia, de unde importă 85% din gaze și 65% din petrolul pe care îl utilizează.
„Au redus aprovizionarea la exact zero”
Limitarea cantității carburanților este rezultatul faptului că MOL nu a reușit să efectueze nicio livrare de combustibil către afacerea sa și multe altele asemenea în ultimele trei săptămâni.
„Au redus aprovizionarea la exact zero, așa că combustibilul cu un preț reglementat a dispărut complet de pe piață pentru aceste stații”, a declarat Laszlo Gepesz, care deține mica stație și este copreședinte al Asociației Stațiilor de Benzina Independente din Ungaria.
În timpul acesta, MOL spune că rafinăria din orașul Szazhalombatta din centrul Ungariei funcționează doar la aproximativ 50% din capacitate din cauza dificultăților tehnice. De asemenea, întreruperea aprovizionării cu petrol prin conducta Druzhba sau Friendship au contribuit la întârzierea aprovizionării.
„Lucrurile care sunt ieftine se epuizează mai ușor, așa că oamenii cumpără combustibil ca și cum nu ar exista mâine”, a spus proprietarul stației Martonvasar. „Consumul total (de combustibil) al țării este cu aproximativ 20 până la 25% mai mare decât a fost anul trecut, o cantitate pe care nici măcar MOL nu este capabil să o furnizeze.”