Lovitură pe piața media! Celebra emisiune care dispare de la TV, motivul s-a aflat
Pentru fanii acestui sport, ceea ce s-ar putea întâmpla este o adevărată lovitură pe piața media. Conform celor mai recente informații de peste ocean, se vorbește despre o celebră emisiune care dispare de la TV, aflânbdu-se și motivul pentru această situație.
Disputa dintre NBA și Warner Bros. Discovery
NBA, este una din cele mai urmărite competiții de baschet din lume, și nu numai pe plan local, în SUA. Sunt câteva milioane de telespectatori care urmăresc meciurile din acest campionat. Numai că, a apărut o situație tensionată între gigantul NBA și gigantul media Warner Bros. Discovery, care tocmai a trimis un semnal cu privire la intențiile sale în ceea ce privește NBA.
Compania media a semnat cu Ernie Johnson, Charles Barkley și Kenny Smith noi contracte pe mai mulți ani pentru a prezenta emisiunea de studio emblematică a TNT, „Inside The NBA”, una din cele mai importante emisiuni din istoria NBA, chiar în momentul în care crește așteptarea pentru negocierile în jurul următoarelor contracte de drepturi ale NBA, care urmează să expire cu Warner Bros. și cu ESPN a lui Walt Disney după sezonul 2024-2025.
Lovitură pe piața media! Amazon este în competiția de a prelua transmisiunile NBA
Se așteaptă ca Amazon Prime Video să primească un pachet exclusiv de jocuri, ceea ce înseamnă că ar fi a doua mare proprietate sportivă pentru gigantul tehnologic, care deține drepturile pentru NFL „Thursday Night Football” și care va difuza primul său meci exclusiv din playoff în sezonul următor.
În timp ce serviciile de streaming au atras utilizatorii cu atracția programelor și filmelor originale de înaltă calitate, sportul live este cea mai eficientă modalitate de a atrage audiențe masive și de a construi o scară. Oferta Amazon coincide cu o ofensivă agresivă a acesteia pe piața de publicitate TV.
Amazon, susținut de afacerea sa de vânzare cu amănuntul online, a putut să cheltuiască agresiv pentru sport, în jurul a 1 miliard de dolari pe an către NFL pentru meciurile disputate în fiecare zi de joi.
Între timp, companiile media tradiționale se află sub presiunea de a face față costurilor în creștere, gestionând în același timp veniturile și profiturile în scădere pentru afacerile lor tradiționale de televiziune.
Celebra emisiune „Inside The NBA” dispare de la TV
În săptămânile următoare, se așteaptă ca liga să anunțe un nou pact multianual privind drepturile media, un record istoric în NBA, care va schimba jocul și care, se pare, va mai mult decât dubla taxele anuale de la televiziuni și de la punctele de streaming, ajungând la 6 miliarde de dolari anual după sezonul 2024-25 al NBA.
Acordul are potențialul de a zgudui viitorul peisajului mediatic actual, deoarece se spune că două platforme de streaming sunt în cursă pentru meciuri exclusive. Discuțiile în curs de desfășurare ar putea duce, de asemenea, la pierderea unui pachet TV al NBA pentru TNT al Warner Bros. Discovery, și anume celebra emisune de analiză, „Inside The NBA”, care a făcut din ligă o piatră de temelie a programelor sale de peste trei decenii.
Popularul „Inside the NBA”, cu co-prezentatorii Charles Barkley, Shaquille O’Neal, Ernie Johnson și Kenny Smith, a contribuit la definirea identității TNT de-a lungul anilor.
În timp ce se așteaptă ca Amazon să plece cu un pachet semnificativ, Walt Disney Co. va păstra probabil drepturile de a difuza finala NBA . Una dintre bijuteriile coroanei sportului la televizor, aceasta va continua să fie difuzată de rețeaua de televiziune ABC.
Disney ar urma să plătească 2,6 miliarde de dolari pe an
De asemenea, ESPN, subsidiara Disney, ar continua să transmită meciurile din sezonul regulat și din playoff. Se pare că Disney ar urma să plătească 2,6 miliarde de dolari pe an, față de 1,5 miliarde de dolari în acordul actual, care se încheie până în sezonul 2024-25.
Păstrarea NBA ar consolida și mai mult viitorul ESPN, care se pregătește să ofere canalele sale prin intermediul unui nou serviciu de streaming destinat consumatorilor care nu au un abonament la televiziunea cu plată. Planul este de a face disponibilă versiunea direct la consumator a ESPN în 2025.
Jokerul în discuțiile privind NBA este intrarea gigantului de cablu Comcast Corp. din Philadelphia, care ar fi făcut o ofertă de 2,5 miliarde de dolari pentru un pachet de meciuri pentru serviciul de streaming Peacock și rețeaua de difuzare NBC.
Dacă Comcast reușește în detrimentul Turner, ar fi o lovitură semnificativă pentru compania mamă a acesteia din urmă, Warner Bros. Discovery, în special din punct de vedere al imaginii publice. Acțiunile Warner Bros. Discovery au scăzut cu 40% în ultimul an, conform celor de AOL.