Lovitură dură primită de Dacia Jogger. Este prima dată când Euro NCAP nu publică rezultatele complete

de: Ștefan R. Apostol
13 04. 2022

În aceste zile Euro NCAP ar fi trebuit să publice rezultatele testelor de siguranță pentru Dacia Jogger. Am intrat și noi pe site, și la o căutare simplă, niciun rezultat. Se pare că nota dată pentru noul model de la Mioveni a fost mică. Astfel, se pare, EuroNCAP a luat decizia să nu publice rezultatele testelor. Este pentru prima dată în istoria acestor teste oficiale, în care nu sunt publicate rezultatele, indiferent de ce model ar fi vorba.

Dacia Jogger și Renault primesc cea mai dură lovitură de la Euro NCAP

Noua Dacia Jogger a obținut o stea din cinci la cea mai recentă rundă de teste de siguranță Euro NCAP. De cealaltă parte, DS 4 și Honda HR-V au obținut câte patru stele. Rezultatele obținute de Dacia Jogger, cea mai ieftină mașină cu șapte locuri din Marea Britanie, s-au bazat pe cele obținute de Dacia Sandero Stepway, cu care împarte o platformă aproape identică.

Anul trecut, Sandero Stepway a obținut două stele din cinci, iar Euro NCAP a comparat cele două mașini înainte de a verifica dacă rezultatele obținute de Sandero Stepway pot fi aplicate la Dacia Jogger, înainte de a finaliza alte teste.

Monovolumul Dacia a obținut un scor de 70% pentru siguranța pasagerilor adulți. Un alt scor a fost de 69% pentru siguranța pasagerilor copii. Euro NCAP spune că Jogger a reușit un scor de 41% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor. De cealaltă parte, când vine vorba de funcțiile sale de asistență în materie de siguranță, modelul a primit 39%.

De asemenea, Dacia Jogger a pierdut punctaj deoarece nu oferă un avertizor pentru centura de siguranță pentru locurile din spate, iar airbagul lateral nu oferă suficientă protecție pentru cei care stau în spate.

„Pentru o mașină de familie, această performanță în materie de siguranță este dezamăgitoare. Vehiculul poate fi mai accesibil decât altele din aceeași categorie. În ceea ce privește siguranța, se pare că primești ceea ce plătești.

În acest caz, nu numai că Dacia Jogger este lipsit de caracteristicile de siguranță activă pe care cumpărătorii le așteaptă ca standard, dar chiar și unele dintre caracteristicile sale de siguranță pasivă de bază nu se ridică la standardele industriei stabilite de marea majoritate a producătorilor de automobile.”, a declarat Matthew Avery, director de strategie de cercetare al Thatcham Research.

Citește și: Noua Dacia Jogger poate fi comandată în România. Iată lista de prețuri

„La Dacia, luăm foarte în serios siguranța clienților noștri”

Afirmația i-a aparținut unuia din purtătorii de cuvânt ai fabricii de la Mioveni, acesta reiterând că Dacia nu va „alerga după stelele Euro NCAP” și nici nu va implementa caracteristici și tehnologii „pe care clienții nu vor să le folosească și/sau pentru care nu vor plăti.

„La Dacia, luăm foarte în serios siguranța clienților noștri. Obiectivul a fost întotdeauna acela de a produce vehicule care să răspundă așteptărilor clienților noștri. Mașini moderne, accesibile și pe deplin conforme cu reglementările europene.

Dacia Jogger este o mașină nouă de segment C, sigură, omologată și conformă cu reglementările europene de siguranță. Este sigur și protejează ocupanții la un standard ridicat.”, a declarat purtătorul de cuvânt Dacia.

Conform reprezentanților Dacia, modelul Jogger este identic din punct de vedere structural cu Sandero Stepway, dar are o linie a acoperișului diferită spre partea din spate. Pe baza protocolului, Jogger cu cinci locuri ar trebui să aibă același calificativ ca și Sandero, mai spune compania. Este vorba de cele patru stele la protecția ocupanților și două stele în general.

Cu toate acestea, Euro NCAP a luat decizia de a nu publica detalii despre versiunea Dacia Jogger cu cinci locuri. Ratingul final al lui Jogger, spun reprezentanții Euro NCAP, este legat doar de versiunea cu șapte locuri.