Au început să apară din ce mai multe întrebări despre cum va arăta viitorul comerțului cu amănuntul în 2030. Vânzarea cu amănuntul în 2030 va fi probabil mai mult despre „experiență”, sau navigare, spun analiștii. Va fi despre crearea unei experiențe ca la teatru pentru cumpărători. Închirierile cu amănuntul vor fi probabil prea prohibitive pentru ca retailerii cu amănuntul să păstreze inventarul în magazin. Aceiași specialiști preconizează faptul că livrarea produselor la domiciliu va deveni o obișnuiță pentru consumatori.
Într-o amplă analiză a retailer-ului, în general, analistul indian Rajat Wahi, cu o amplă experiență în sectoare și pe piețe internaționale precum Rusia, Europa de Est, Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia de Sud-Est, a vorbit despre cum va arăta piața de retail în 2030. În studiul său, bazat pe evoluțiile din utimii ani, Wahi spune că vânzarea cu amănuntul în 2030 va fi probabil mai mult despre „experiență”.
În opinia analistului, viitorul comerțului va fi unul total schimbat, unde comercianții cu amănuntul se vor concentra pe construirea de zone de experiență în magazin, unde cumpărătorii se pot cufunda în produse și le pot simți sau experimenta. Vor crea zone unde clienții vor putea lua decizia având o experiență completă de 360 de grade în magazin.
„Când intrați în magazin, dispozitivul dvs. inteligent va informa comerciantul cu amănuntul că ați ajuns și vă va informa unde va fi disponibil produsul în magazin, oferte / oferte pentru ziua respectivă și asistentul dvs. de magazin care vă va servi.
În plus față de alegerile pe care le aveți pentru ziua respectivă, comerciantul cu amănuntul va extrage datele cumpărătorilor pentru a vă asigura că toate articolele preferate și achizițiile probabile / predictive vor fi disponibile pentru dvs. atunci când ajungeți la magazin.”, spune analistul indian Rajat Wahi.
Dacă studiul analistului indian Rajat Wahi se bazează exclusiv pe experiența consumatorilor în viitorul comerțului cu amănuntul, un alt studiu făcut prin programul ADER al Ministerului Agriculturii, arată că în România hipermarketurile și supermarketurile, precum Lidl, Kaufland sau Carrefour, vor acapara piața într-un procent covârșitor.
Datele arată că în viitorul comerțului cu amănuntul în 2030, deși tendințele sunt în creștere încă din 2016, aproximativ 95% dintre românii din mediul urban vor uita de piețele agroalimentare, și-și vor face aprovizionările din hipermarketurile și supermarketurile existente pe piață.
Încă de la apariția primelor hipermarketuri și supermarketuri, cei care au avut de suferit au fost mici comercianți, celebrele magazine de cartier, unde găseam aproape de toate. Genul acesta de afaceri au intrat într-un declin major încă de la începutul anilor 2000, odată cu apariția Mega Image, și ulterior după apariția brand-urilor deja cunoscute pe piață.
Trendul este unul de creștere a ponderii acestor tipuri de retaileri, iar celebrele piețe agroalimentare, și micile magazine care încă mai supraviețuiesc, vor ieși de pe piață, dar nu cu capul sus, ci în faliment și cu angajații în șomaj.