‘Lidl rusesc’ dă lovitura. Cum vrea să schimbe piața supermaketurilor: se vor deschide 300 de magazine în Marea Britanie

de: Ana Chivu
11 06. 2021

Lidl-ul rusesc e o viitoare amenințare pentru multe lanțuri de magazine de peste tot din lume. Șefii unui mare retailer au anunțat deja ce au planificat. Un număr de 300 de magazine se vor deschide în Marea Britanie.

‘Lidl rusesc’, amenințarea supermarket-urilor: se deschid 300 de magazine în Marea Britanie

Lidl rusesc are deja planificată deschiderea a 300 de magazine în Marea Britanie pe măsură ce se ocupă de fiecare supermarket Discouterul rus Mere a confirmat planurile pentru patru magazine inaugurate chiar în acest an. Primul își va întâmpina clienții chiar în această vară, confrom mirror.co.uk.

Lanțul se numește Lidl rusesc și intenționează să treacă la un nivel uriaș în următorii opt până la zece ani. Reprezentații supermarket-ului au confirmat deja planurile de a deschide patru magazine din Marea Britanie chiar în acest an, primul venind în atenția cumpărătorilor încă din acest sezon cald.

Lanțul tranzacționează ca Svetofor în Rusia și intensifică planurile de extindere în alte sute de magazine în următorii ani. Mere are 3.200 de magazine la nivel internațional și a deschis propriul său magazin european în anul 2018.

Acesta avea în plan să deschidă primul magazin pentru britanici la Preston, în iunie, dar acest lucru a fost respins și amânat până la mijlocul lunii iulie. Alte trei spații sunt planificate, inclusiv două în Țara Galilor, în Mold și Caldicot și altul în Castleford, în nordul Angliei.

Pe zi ce trece apar din ce în ce mai multe magazine cu specific, iar acum se așteaptă ca furnizorii să înceapă să livreze direct la magazine pentru a reduce costurile unei chirii pentru încăperea unde ar trebui să se afle produsele.

Cu ce vine nou? „Suntem implicați activ. Nu avem concurenți, nu e marketing”

Magazinele Mere au alimente proaspete, dar și game congelate și refrigerate. Fiecare are aproximativ 1.200 de articole și doar câte opt angajați. De asemenea, spațiile vizate până acum au aproximativ 10.000 de metri pătrați.

Șeful Mere a spus că prețurile din magazinele pe care le deține vor scădea și vor ajunge în cele din urmă cele mai ieftine de pe piață. „Suntem în decalaj la prețuri de pe piață. Nu avem concurenți. Nu e niciun marketing”, a subliniat Pavels Antonovs.

”Căutăm locații adecvate din Marea Britanie pentru a ne extinde lanțul de retail. În acest moment, în ciuda Pandemiei, suntem implicați activ cu proprietarii, reprezentanții și agenții acestora. Scopul este de a deschide magazinele noastre cu amănuntul Mere cât mai curând posibil.”, spune site-ul web al retailerului.