Ce au pățit mai mulți clienți Lidl România? Circulă câteva înșelătorii care îi lasă pe cumpărători cu un gust amar. Mai exact, este vorba despre o serie de capcane promoționale speciale pentru Ziua Femeii. Hackerii se folosesc de imaginea celebrului retailer pentru asta. Cu ce s-au confruntat câțiva oameni în această zi specială în care este sărbătorită femeia?
Infractorii cibernetici au utilizat în mod abuziv identitatea vizuală a Lidl România pentru a colecta date de la utilizatori sub pretextul unui câștig al unui premiu mare. Mai exact, unii cumpărători ar putea primi 2.000 de lei cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii, conform mesajelor. Experții DNSG vin cu o avertizare pentru toți oamenii.
Specialiștii au subliniat că ultima schemă de fraudare se folosește de imaginea Lidl România pentru asta. Reprezentanții Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică au primit notificări cu privire la existența unor astfel de tentative de la utilizatorii care au realizat că este vorba despre o capcană.
„(…) infractorii cibernetici au început, deja, să-şi promoveze capcanele promoţionale pentru Ziua Femeii. Ultima schemă de fraudare foloseşte abuziv identitatea vizuală Lidl Romania. Compania a oferit deja un avertisment către proprii clienţi, pe canalele oficiale de comunicare: https://www.facebook.com/…/a.19189672…/4885088964874009/. Sub pretextul posibilităţii de a câştiga un premiu de 2000 RON după completarea unui chestionar, utilizatori din România primesc în aceste zile (pe social media sau aplicaţii de mesagerie) mesaje cu link-uri către site-uri de phishing.
Echipa Directoratului a primit notificări cu privire la existenţa unor astfel de tentative de la utilizatori care au realizat că este vorba despre o păcăleală şi a luat imediat măsurile necesare închiderii lor. Cu toate acestea, atacatorii pun în funcţiune noi site-uri care găzduiesc astfel de iniţiative frauduloase aproape zilnic”, scriu reprezentanţii Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC).
Specialiștii în securitatea cibernetică recomandă evitarea accesării link-urilor provenite din surse necunoscute și analizarea acestora cu o soluție de securitate. Mai mult decât atât, nu trebuie să fie furnizate date cu caracter personal, financiar sau date de autentificare din partea oamenilor în urma primirii unor astfel de link-uri.
De asemenea, este nevoie de verificarea existenței promoției pe canalele oficiale ale brand-ului. Românii pot raporta ofertele sau concursurile care ridică suspiciuni de fraudă la numărul unic 1911 sau pe adresa alerts[@]dnsc.ro.
Siguranța Online este o campanie de conștientizare derulată la nivel național de DNSC, Poliția Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB). Ea are ca obiect principal crearea unei rutine de securiate pentru utilizatorul obișnuit din România.