Anul 2020 a fost unul greu pentru majoritatea afacerilor de retail din România. Cu toate astea, companii, precum Lidl Kaufland sau Mega Image au înregistrat profituri mari. Acest avans a fost și motivația de a-și continua planurile de extindere la nivel național a rețelelor de magazine. Venit vertiginos din urmă, Penny, lanțul de magazine deținut de REWE, a decis să facă același lucru. Compania și-a anunțat intențiile pentru acest an de a se extinde, devenind un concurent puternic pentru brandurile deja cunoscute.
La începutul lunii aprilie 2021, grupul german REWE, anunța o cifră de afaceri ce a depășit 75 de miliarde de euro pentru anul 2020, la nivel global. Anul 2020, umbrit de pandemia COVID-19, s-a resimțit și în cadrul grupului REWE. Cu toate astea, spun oficialii grupului, la nivel global profiturile și cifra de afaceri este una peste așteptări și previziuni.
Pe plan local, lanțul de magazine Penny, parte a acestui grup, a avut o evoluție la fel de ascendentă. Anul trecut s-a încheiat pentru retailerul Penny cu o cifră de afaceri de 4,73 miliarde lei. Suma reprezintă un avans de 19,44% față de 2019. Tot pentru anul trecut compania a înregistrat un profit net de 85 milioane lei.
Oficialii Penny declarau că profitul este în creștere cu 54% față de anul precedent. Având în vedere datele financiare, retailerul Penyy a anunțat că în 2021 va face invesiții de cel puțin 5,13 miliarde de lei.
În 2020, Penny a investit 371 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine. Astfel și-a continuat planurile de extindere într-un context dificil.
Anul trecut, compania a deschis 20 de magazine în noul format Penny, ajungând la 276 de magazine, la nivel național. Retailerul a încheiat anul 2020 cu 100 de magazine în noul format. Dintre acestea, 80 au fost remodelate și 20 dintre acestea au repreentat noi deschideri. Oficialii Penny spun că noul format subliniază un design modern și primitor.
Sesiunea de cumpărături pentru clienți este îmbunătățită, datorită suprafeței mari pentru produse proaspete. În același timp numărul mărcilor proprii pe gustul românilor au crescut pe rafturi. Odată cu implementarea nouluiu format s-au pus în aplicare noi sisteme mai vizibile a promoțiilor și a principalelor categorii de produse alimentare.
Devin, pe zi ce trece, o concurență acerbă pentru retaileri ca Lidl, Kaufland sau Mega Image. În ceea ce privește planurile de viitor, compania își propune să investească 5,13 miliarde de lei în acest an, și până la finele lui 2029.
Investițiile se fac, în principal, prin extinderea rețelei sale la un total de 619 de magazine și 6 centre logistice. Anul acesta, compania își propune să deschidă 25 de magazine în țară. S construiască al patrulea depozit în Filiași, județul Dolj.
În acest sens compania anunță deschiderea a noi magazine în județul Neamț și județul Buzău. Astfel, rețeaua ajunge la un număr total de 288 de magazine. În același timp, compania va remodela cel puțin 100 de magazine în 2021 și întreaga rețea de magazine până în 2022.
„Cifrele raportate indică faptul că am trecut testul. Confirmă, de asemenea, că o afacere durabilă în România este bine prioritizată. Cu toate acestea, subliniez că rezultatele sunt rezultatul unui efort uriaș al echipei, care și-a unit forțele.
Le mulțumesc sincer pentru devotamentul, implicarea și empatia tuturor colegilor! ”, declară Daniel Gross, CEO PENNY România.
Lanțul de magazine Penny, unul dintre cei mai activi retaileri din România, a venit pe piața românească cu primul magazin în 2005. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău.
În prezent, rețeaua din România este formată din 288 de magazine la nivel național și o echipă dedicată de peste 5.000 de angajați.