Lidl, Kaufland şi alţii îl vând ca ‘aurul din borcan’. Ce conţine şi ce poveste are celebrul muştar de Tecuci
Mulți dintre clienții celor două lanțuri de supermarketuri, Lidl și Kaufland, regăsesc în rafturi unul din cele mai populare produse din România, cunoscut și sub numele de muștar de Tecuci. Dar ceea ce-l face deosebit este chiar modul în care micuța fabrică Galați, construită încă din 1991 de inginerul agronom Gheorghe Bostan, produce și astăzi celebrul muștar.
Celebrul muștar de Tecuci, o emblemă a gustului românesc
Deși existau astfel de produse și înainte de 1989, anul 1991 este anul nașterii a ceea ce avea să devină o emblemă a gustului românesc. În Tecuci, din județul Galați, inginerul agronom Gheorghe Bostan avea să demareze o mică afacere de familie pentru început, ocupându-se cu producția conservelor de legume, producție care avea să-l facă cunoscut imediat în piață.
Ulterior, din anul 2000, același inginer lua decizia de a produce primele borcane cu muștar de Tecuci, iar calitatea produsului avea să-i mărească de la an la an comenzile, iar brand-ul „Teco” a ajuns să fie unul din cele mai apreciate, atât pe plan intern, cât și pe plan extern, produs de o fabrică mică cu doar 15 angajați, ceea ce face și mai spectaculos succesul celebrului muștar de Tecuci.
„Avem o fabrică mică, cu 15 angajați. Este o afacere de familie, care datorită tradiției și a gustului autentic și natural, a reușit să fie cunoscut pe plan național, dar și în afara țării.
Mai există concurență, diverși producători, care au scris pe etichetă muștar de Tecuci, însă dacă citiți eticheta veți vedea că nu sunt ingrediente naturale și nu sunt produse la Tecuci”, spune inginerul Gheorghe Bostan, conform Adevărul.
Vezi și: Afacerea cu care un român a dat lovitura. Cum a ajuns de la un chioșc la o companie uriașă din țară
„Muștarul de Tecuci este un brand național” vândut de Lidl sau Kaufland
După anul 2000, așa cum spuneam, produsul avea să fie din ce în ce mai căutat, iar exporturile au crescut în aceeași măsură. Odată cu intrarea pe piață a retailerilor, precum Lidl și Kaufland, muștarul de Tecuci și-a găsit un loc binemeritat în rafturile acestora, retailerii vânzându-l ca ‘aurul din borcan’.
„Muștarul de Tecuci este un brand național și ne mândrim cu acest lucru. Avem familii de români, de exemplu în Elveția, care și-au deschis magazine și cumpără de la noi muștarul de Tecuci. În Franța am trimis ultima dată 6-7 tiruri cu muștar
Noi folosim doar ingrediente naturale, nu folosim conservanți și aditivi, așa cum folosesc alți producători. Din acest motiv și valabilitatea muștarului de Tecuci este de șase luni.
Ingredientele le procurăm de la un plafar, iar semințele de muștar le luăm de pe plan național, sunt românești.”, povestește Ionela Stan, economist de 20 de ani în fabrica din Tecuci, pentru aceeași publicație.
Astăzi, pe lângă multe alte lucruri recunoscute pe plan internațional, ne putem mândri și cu brandul acestui muștar de Tecuci și calitatea sa.