Lidl se răzbună pe lanțul de magazine Carrefour. I-a dat lovitura de grație la tribunal. Ce s-a întâmplat în Franța, în fața judecătorilor. Imaginea Carrefour are foarte mult de suferit. Există pericolul să-și piardă cumpărătorii.
Lidl, un lanț de magazine de tip discount ce deține peste 10.000 de supermarket-uri la nivel internațional, îl condamnă pe Carrefour pentru spoturile TV. Victorie incredibilă la tribunal, ce s-a întâmplat în Franța. Lanțul de supermarketuri de tip discount a dat în judecată concurența pentru încălcarea reglementărilor privind publicitatea audiovizuală în perioada de promovare.
În duelul comercial dintre Carrefour și Lidl, unul dintre ei a ieșit învingător. Cel de-al optulea cel mai mare comerciant cu amănuntul din lume în funcție de venituri, Carrefour, a fost dat în judecată de magazinul german. Cei doi distribuitori se acuză reciproc de concurență neloială de câțiva ani și nu ezită să mărească numărul de proceduri judiciare pentru a obține succesul. În decembrie 2020, Lidl a fost, de asemenea, puternic condamnat după o plângere din partea Intermarché și Carrefour. Dar de data aceasta, Lidl se răzbună pe rivalul său.
Într-o decizie judecătorească pronunțată miercuri, 1 septembrie, Curtea de Apel din Paris s-a pronunțat în favoarea Lidl și, la rândul său, îl condamnă pe Carrefour pentru concurență neloială. Magistrații au considerat că o reclamă difuzată de Carrefour pentru mobilier de grădină nu respectă reglementările în vigoare.
„Anunțul nu a îndeplinit cerințele stocurilor suficiente și a continuat să fie difuzat atunci când produsul în cauză a fost epuizat”, a declarat Lidl instanței.
Distribuitorii sunt supuși unor reguli stricte atunci când desfășoară reclame televizate, pentru a evita ademenirea unui consumator în magazinele lor cu produse premium care, în cele din urmă, nu sunt disponibile. În acest caz, clienții nu au mai putut cumpăra mobilierul de grădină prezentat în reclame în mai multe magazine Carrefour și pe site-ul oficiall la câteva zile după difuzarea spotului TV. Curtea de Apel din Paris a considerat că această promoție comercială difuzată la TV a fost „o practică a concurenței neloiale, care dezavantajează ceilalți distribuitori”.
Conform informațiilor Capital, Carrefour va trebui să-i plătească lanțului de magazine Lidl daune de 220.000 de euro. Distribuitorul german de tip discount a pretins 1,2 milioane de euro, însă magistrații au estimat că, din cauza cotei de piață a Lidl, care se ridica la 5,4% în 2017, distribuitorul nu a putut obține mai mult. Ca o consolare pentru Lidl, Carrefour va trebui, de asemenea, să publice decizia instanței pe homepage-ul site-ului oficial timp de două luni.