Românii vor putea să facă și altfel cumpărături de la retailerul german Lidl după ce acesta a anunțat că se extinde. Astfel, LIDL vrea dea lovitura! Magazinul german se extinde, iar zeci de milioane de euro sunt în joc.
Grupul Schwarz, compania care administrează Lidl, vrea să se extindă la nivel IT, după modelul Amazon, anunță dpa.
Astfel, fondatorul Lidl, Dieter Schwarz, investește în profitabila afacere în cloud și, conform experților din industrie, este deja unul dintre cei mai mari furnizori germani.
Experiența de cumpărături se schimbă, prin comenzi online și supermarketuri autonome, fără personal.
Se dorește un campus educațional, o școală de programare, mai multe institute și în curând un mare parc de cercetare pentru inteligența artificială (AI). Susținute de Fundația Schwarz, tot mai multe instituții de cercetare și educație sunt construite din nimic, în Heilbronn. Fundația dar și statul Baden-Württemberg investesc inițial 100 de milioane de euro.
Următorul mare proiect se știe care va fi-un parc AI. Acesta va fi creat pe un teren de 23 de hectare, pentru 5.000 de angajați. Proiectul ar trebui finalizat cel târziu în zece ani, după cum anunță RND.de.
„Vrem să construim un ecosistem aici și să aducem cele mai bune minți din domeniul cibernetic la Heilbronn”, explică Rolf Schumann, Digital Head al Grupului Schwarz.
Experții IT își pot alege acum locurile de muncă, iar mediul trebuie să fie corect. Circa 7.000 de oameni lucrează deja la Schwarz IT și Schwarz Digital. Însă, apar și multe probleme.
„Sistemele au devenit atât de complexe încât nu mai pot fi controlate. Singura șansă este simularea sistemului în timp real și prioritizarea punctelor slabe”, spune Schumann.
Responsabil pentru acest lucru este software-ul de la compania israeliană care este specialistă în securitate, XM Cyber. De asemenea, softul este cel pe care Schwarz l-a cumpărat la sfârșitul anului 2021. Conform site-ului companiei, unul dintre fondatori este fostul șef al serviciului secret Mossad, Tamir Pardo.
Subiectul este doar unul dintre noii piloni pe care se pu bazele Grupului Schwarz. Acesta își face un nume și ca furnizor de cloud, având propriile sale centre de date în Germania.
Stackit este numele platformei cloud pe care compania Scwartz și-a construit-o inițial, sistemele online ale Lidl și Kaufland, spre exemplu, rulează pe ea. Nu în ultimul rând, de un an, spațiile de depozitare sunt deschise și companiilor și administrațiilor.