Leo Messi s-a transferat în această vară în MLS, la Inter Miami, deși a avut ofertă de sute de milioane de euro de la Al-Hilal, dar și de la FC Barcelona. Odată cu venirea lui, echipa lui David Beckaham a dat lovitura pe plan financiar, dar și al imaginii.
Leo Messi s-a despărțit de PSG în această vară, după ultimul meci din sezonul 2022/23 din Ligue 1. El a refuzat să joace în Arabia Saudită, iar la Barcelona nu a ajuns pentru că nu a putut să-i ofere garanții că îi va putea înregistra contractul în această vară. Astfel, starul argentinian a ales echipa lui David Beckham din MLS, Inter Miami.
Transferul lui Leo Messi le-a umplut conturile celor de la Inter Miami, iar ESPN a prezentat un bilanț de la sosirea acestuia. Un prim efect a fost creșterea semnificativă a popularității în rândul echipei din Major League Soccer. În plus, vânzările de produse licențiate și de tricouri ale lui Inter Miami au crescut de 50 de ori față de ziua precedentă oficializării mutării.
Vânzările de tricouri cu numele lui Leo Messi au fost cele mai mari dintre toate cele înregistrate la transferurile sportivilor din toate disciplinele. Astfel, a depășit performanțele lui Cristiano Ronaldo (în 2021, la transferul său la Manchester United), Tom Brady (la momentul în care s-a mutat de la New England Patriots la Tampa Bay Buccaneers în 2020) și baschetbalistul LeBron James la sosirea sa la Los Angeles Lakers.
”Viitorul fotbalului în America este atât de promițător. Am observat creșterea sa în ultimii 15 ani, dar aducerea cuiva ca Messi nu doar la Inter Miami, ci în MLS, în America, are o semnificație imensă. Toate privirile nu doar din America Latină, ci din întreaga lume sunt acum ațintite asupra echipei din Miami”, a spus David Beckham, co-proprietar al clubului din Florida.
Salariul lui Leo Messi la Inter Miami este de 40 de milioane de dolari pe an, dar veniturile sale vor crește considerabil din alte surse. Astfel, el ar urma să primească un procent din profitul înregistrat prin aplicația MLS Pass, după ce drepturile de televizare ale campionatului au fost achiziționate, pentru următorii zece ani, de Apple TV, în schimbul a 2,5 miliarde de dolari.
De asemenea, argentinianul va încasa o sumă de bani și de la firma Adidas pentru fiecare tricou vândut cu numele său.
Prezentarea lui Leo Messi la Inter Miami a fost un eveniment mondial. Potrivit lui David Beckham, filmulețul a avut, live sau după consumarea lui, 3,5 miliarde de vizualizări pe YouTube, Apple TVĂ și Twitch.
Cu golurile marcate pentru Inter Miami, ”Puricele” a ajuns la 100 de echipe diferite împotriva cărora a marcat. Iar Sevilla este formația în poarta căreia argentinianul a înscris cele mai multe goluri, 38.