Postările de pe Facebook, în care un sortiment de biscuiți RoStar a fost promovat lângă imaginea lui Hitler, au fost gândite de o companie de PR cu un trecut controversat.
ACTUALIZARE: La solicitarea impact.ro, agenția de PR „More than Pub” a trimis un punct de vedere oficial. Compania preciează că totul a fost intepretat greșit, dar admite că putea fi mai „inspirată” și se putea feri de întrebarea referitoare la Hitler.
E trist cand se exagereaza si interpreteaza gresit, folosindu-se franturi de adevar. De peste 8 luni noi, More than Pub, postam zilnic pe pag FB RoStar sub rubrica CULTURA GENERALA varii intrebari cu variante de raspuns. Aceasta rubrica a fost chiar ideea clientului iar succesul (organic) al acestui tip de postare este vizibil pe pagina – zeci/sute de persoane raspund impactul fiind de peste 3-4 mii persoane de fiecare data. Printre cele 105 postari cumulate pana in prezent s-a regasit si cea la care se face referire. Da, istoria omenirii include si (sau mai ales?) personaje negative, cum este si Adof Hitler, despre care s-au scris milioane de articole si, probabil, se vor mai scrie si de acum incolo. Sunt canale TV sau publicatii istorice care ofera constant informatii despre acesta. Cred ca nu suntem noi cei in masura sa ignoram faptele istorice. Puteam, insa, fi mai inspirati sa ne ‘ferim’ de aceasta intebare…insa colegii nostri din Dept Social Media nu au considerat-o ca fiind problematica. Va asigur ca nu a fost o alegere premeditata, acest topic fiind ales strict pt valoarea lui istorica. Si nu pentru ce reprezinta personajul Adolf Hitler in emotionalul colectiv (cu care suntem profund de acord, apropo). Exagerarea cum ca RoStar isi face reclama cu imaginea lui Hitler este evidenta si rauvoitoare.
Răspunsul agenției „More than Pub”, pentru impact.ro
De unde a pornit totul: Firma de biscuiți RoStar și-a făcut reclamă cu ajutorul imaginii lui Adolf Hitler. Pe pagina sa de Facebook a fost postată o imagine cu Hitler, care este asociată cu un anumit sortiment de biscuiți. În postare apare o întrebare de cultură generală despre locul de naștere al fostului dictator la care internauții sunt invitați să răspundă: „În ce țară s-a născut Adolf Hitler?”, iar variantele de răspuns: „a) Austria; b) Germania; c) Polonia.” În urmă cu câteva zile, aceeași firmă de biscuiți se folosea tot de imaginea fostului dictator Adolf Hitler, postând întrebarea: „De ce a construit Hitler o clădire lungă de 4,5 km?”
Postările cu referire la fostul dictator au fost urcate pe pagina de Facebook a RoStar și, ulterior, șterse. Se pare că de imaginea online a producătorului de biscuți se ocupă agenția de PR “More than Pub”. Compania are, potrivit paginii de Facebook, sediul în sectorul 5 din București.