Dacă ai o fascinație pentru pictură și destinații turistice memorabile, lacul lui Monet s-ar putea să te încânte pe mai multe planuri.
Până în urmă cu patru ani, un corp micuț de apă din afara localității Seki din Japonia nici măcar nu avea un nume. Acesta reprezenta o fascinație pentru localnicii din regiunea Gifu, dar abia după ce a început să fie vizitat de turiștii din occident, și-a primit numele sub care va intra în istorie.
Lacul lui Monet a devenit foarte popular pe rețele sociale, iar numele său comercial a facilitat acest proces. În scurt timp, a devenit una dintre cele mai vizitate destinații turistice din Japonia. Ca povestea din spate să fi și mai interesantă, înainte să fie cunoscut ca o referință la un tablou de Monet, numele său era Namonaki sau Lacul fără nume.
În mod previzibil, ca multe alte locații din această lume care te lasă cu gura căscată, Namonaki nu a fost niciodată menit să fie o destinație turistică. Pur și simplu, s-a întâmplat. Inițial, a fost menit să funcționeze ca un rezervor de iriganții, dar nu a mai fost folosit în acest scop din anii `90.
După ce s-a transformat într-o ruină și a ajuns să fie acoperit de plante, proprietarul unei florării din zonă și-a asumai proiectul și l-a transformat. Cei de la Itadori Flower Park au curățat plantele care au crescut foarte mult și au adus câțiva pești. Apa a fost înlocuită integral, iar o serie de nuferi au completat peisajul. În final, a durat totuși mai mult de un deceniu ca locația să devină o destinație turistică și un motiv de deplasare de la distanțe foarte mari pentru o sumedenie de persoane.
Lacul lui Monet s-a transformat într-un fenomen cultural în 2015, când câteva poze devenite virale au evidențiat legătura cu pictorul impresionist.