România este o țară dezvoltată, în care toți oamenii au măcar un televizor în gospodăria lor. Am consultat sondajele de audiență TV realizate de Kantar Media, pentru a afla la ce se uită românii din mediul rural și orașele mici la televizor.
Când se disuctă despre audiențe, în general, se vehiculează raitingurile pe trei segmente de populație: național, urban, comercial, cu vârsta cuprinsă între 18 și 49 de ani. În ultimul timp, televiziunile au adoptat și targetul național, cu vârste între 21 și 54 de ani. Aceste targeturi sunt vizate de companiile care investesc în publicitatea TV. Nu se discută nicăieri despre audiențele din mediul rural, de parcă la sate nu există televizoare.
Este adevărat, oamenii care locuiesc la sat preferă să stea în grădină să se relaxeze, decât să stea în casă în fața micilor ecrane, dar asta nu înseamnă că nu consumă deloc acest serviciu. Din păcate, această parte a României care consumă TV este dată uitării de statisticile televiziunii.
În perioada 1-21 mai 2023, cea mai urmărită televiziune din mediul rural, în prime-time (orele 19:00 – 24:00) a fost Pro TV, cu o medie de 563.000 de telespectatori pe minut. Adică, în fiecare minut din intervalul amintit, peste jumătate de milion de persoane au urmărit programul Pro TV.
Nici Kanal D nu stă rău. Este cea de-a treia televiziune cea mai urmărită în mediul rural. Kanal D are o medie de 322.000 de telespectatori pe minut, iar cei mai numeroși consumatori ai acestui program sunt cei peste 65 de ani.
Pe locul 5 se află Film Cafe cu 71.000 de telespectatori pe minut, semn că în mediul rural consumul de divertisment și filme este mai accentuat față de cel de știri, drept dovadă că televiziuni precum Film Cafe, Diva, sau Pro Cinema, au ratinguri mai mari decât Realitate Plus, Digi 24 și B1 TV.