Informaţii de ultimă oră despre aceste vehicule. Codul utier a fost modificat după ce Klaus Iohannis a semnat decretul.
Codul Rutier a fost modificat după ce Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede ca vehiculele rutiere care se deplasează cu maxim 25 km/h să fie înmatriculate şi înregistrate de către Registrul Auto Român (RAR). Desigur, există şi excepţii. Mai exact, este vorba de cele înmatriculate într-un alt stat membru al UE sau tractoarele forestiere și cele achiziționate din fonduri nerambursabile.
“Prezenta propunere legislativă vizează modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2002 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România, în sensul introducerii unei noi categorii de vehicule, şi anume a vehiculelor lente, pentru a putea fi înmatriculate şi înregistrate de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», nefiind prevăzut la momentul actual în legislaţia naţională o procedură permisivă cum este în cazul altor ţări membre ale UE”, arăta senatorul UDMR Cseke Attila, inițiatorul proiectului, în expunerea de motive a proiectului de lege, conform Mediafax.ro.
Motivul pentru care proiectul de lege a avut succes este faptul că oferă soluţii ecologice pentru deplasare, lucru care duce obligatoriu şi la o scădere a poluării cu dioxid de carbon. Printre vehicule se numără şi trotinetele electrice.
“Ele sunt uşor de utilizat şi pot servi atât companiilor, cât şi persoanelor fizice pentru a transporta mărfuri şi persoane în interiorul oraşelor, în zona industrială sau în zona montană. Aceste vehicule sunt înmatriculate şi folosite în diferite ţări aparţinând UE, având utilizare conform unor reguli precise pe drumurile publice, cum ar fi limitarea vitezei la maximum 25 km/h”, a mai spus iniţiatorul proiectului.
Ordonanța Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 230/2003, se completează după cum urmează:
„După alineatul (5) al articolului 1 se introduc două noi alineate, alin. (6) și (7), cu următorul cuprins:
„(6) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea, vehiculele rutiere lente care au fost deja înmatriculate într-un stat membru al Uniunii Europene.(7) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi achiziționate până la data de 30 aprilie 2020, aparținând categoriei T1, nivel de poluare I, echipate cu motoare a căror putere din construcție se situează între 37 și 75 kW. Aceste vehicule vor fi omologate, la cererea deținătorilor în vederea eliberării cărții de identitate, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezenţei legi.”
După punctul 13 al articolului 11, se introduce un nou punct, punctul 14, cu următorul cuprins:
„14. vehicul rutier lent – vehicul rutier antrenat de un motor încorporat, și care constructiv pe drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h.”