Kaufland și Lidl ‘tremură din încheieturi’. Secretul magazinului care vine în Romania și are prețuri infime

de: Năstase Mirabela
22 11. 2021

Un magazin nou vine în România. Acesta face parte dintr-un mare lanț de magazine din Germania, care oferă la vânzare un număr mare de produse nealimentare la prețul de numai un euro.

Care este secretul magazinului care vine în Romania și are prețuri infime

Este vorba despre lanțul de magazine TEDi, care urmează să intre și în țara noastră, conform datelor Profit.ro.

De precizat este că rețeaua a fost lansată în anul 2004 de grupul Tengelmann, unul dintre cei mai mari din comerțul global, care a făcut posibilă și intrarea supermarketului Lidl în România, vânzându-i, în anul 2010, cele circa 100 de magazine de discount Plus.

Acest grup a adus recent în țara noastră și brandul Kik, care se află printre primii zece cei mai mari furnizori pentru sectorul de retail din Germania, cu aproximativ 3.400 de magazine în Europa, dintre care 2.600 de unități în Germania. Kik s-a extins ulterior în România cu și mai multe unități. Pe lângă Kik, grupul mai mare în portofoliu și brandul babymarkt și magazinele OBI DIY. Amintim faptul că OBI a intrat în România în 2008, însă a închis afacerea în aprilie 2015.

Primele magazine deschise în România, în 2022

Revenind la lanțul de magazine care va intra în România, el a fost lansat de grupul Tengelmann pe ideea de a vinde mai multe produse la prețul de numai un euro. Vinde atât de ieftin deoarece vând produsele lui. Compania a fost fondată ca o ramură a filialei textile Tengelmann KiK și scoate la comercializare articole de uz casnic, de petrecere, de bricolaj, de papetărie, electrice și jucării, precum și produse farmaceutice și cosmetice.

„Este un Lidl al comerţului non-food. În Germania, 90% dintre produse costă mai puţin de 5 euro“, a spus o sursă din piaţă, potrivit ZF.

Prin urmare, retailerul german TEDi se pregăteşte pentru intra­rea în România şi ar avea deja 30 de contracte de chirie sem­na­te. Primele magazine se vor des­chi­de anul viitor.

La ora actuală, rețeaua germană TEDi, care are sediul social la Viena (Austria), are peste 2.400 de magazine și circa 20.000 de angajați în țări precum Germania, Austria, Marea Britanie, Slovenia, Slovacia, Spania, Croația, Italia, Polonia și Cehia. În ultimii trei ani, retailerul a desfășurat o strategie agresivă de extindere în regiune și a intrat, pe rând, în Croația, Polonia, iar în 2020, în Cehia.

„De când a fost fondată compania în 2004 (în Dortmund, Germania – n.red.), am crescut rapid, dar sustenabil“, au spus oficialii Tedi pe site-ul propriu.