Kaufland, anunț pentru un milion de clienți. Bani pentru români: cum intri în posesia tichetelor
Kaufland pune la dispoziția clienților prima infrastructură de reciclare a produselor de îngrijire, oferind recompense în tichete de reducere. Astfel, pornind de la deviza ”consumul excesiv de plastic dăunează grav naturii”, Kaufland România introduce în premieră în magazine un sistem nou de colectare a flacoanelor goale de produse de igientă sau de curățenie, care vor fi reciclate pentru a proteja mediul înconjurător, anunță compania prin intermediul unui comunicat.
Pentru a încuraja comportamentul eco, clienții care aduc ambalaje goale pentru reciclare vor primi cupoane de reduucere de 50% pentru achiziționarea de produse noi de îngrijire. În spațiul special amenajat sub forma unei broscuțe țestoase, la intrarea în magazine, clienții pot depune sticle goale din plastic de șampon, balsam, gel de duș, cremă de corp, de față sau de mâini, apă de gură say de săpun lichid, dar și recipiente goale de produse de curățenie, cum ar fi detergenți de haine sau de vase, dar și soluții de curățare a bucătăriei, a băuum pardoselii sau geamurilor.
Astfel, la fiecare trei astfel de recipiente aduse la instalația sub formă de broscuță din magazin, clienții vor primi câte un cupon de reducere la produsele aflate în campania lunii repective. De asemenea, pe parcursul lunii iulie, cei care reciclează vor fi recompensați cu cupoane de 50% reducere la gama de geluri de duș Dove, 250 ml, din variantele Nourishing, Nourishing Care & Oil, Cocoa Hibiscus, Dove Men Clean Comfort sau Minerals & Sage.
Aceste cupoane se ridică de la Biroul de Informații din magazinul Kaufland:
,,Cine reciclează, merită recompensat! Obiectivul acestui proiect este de a proteja mediul înconjurător, de a înlătura din natură plasticul din produsele de igienă sau curățenie și de a susține comportamentele eco, oferind clienților un sistem ușor accesibil, la îndemână, precum și o recompensă. Pe această cale, invit toate brandurile responsabile de produse de larg consum să se alăture campaniei și să își pună promoțiile în slujba sustenabilității, oferind un impuls clienților care le vor recicla astfel ambalajele pe care le introduc pe piață. Prin acest tip de parteneriat retalier-brand-client, închidem împreună circuitul de consum într-un mod sustenabil. Ne dorim ca tot mai multe branduri să reacționeze pozitiv și să utilizeze infrastructura pe care o punem la dispoziție tuturor, urmând ca noi să preluăm 100% toate cheltuielile legate de menținerea întregii rețele de reciclare, prin colaborarea cu furnizorul specializat”, a precizat Valer Hancaș, Director de Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.
În prezent, broscuța este disponibilă în cinci magazine din orașele București, Timișoara și Iași, urmând ca proiectul să fie extins în mai multe orașe din țară și din Republica Moldova.
Acest proiect este o premieră la nivelul pieței, astfel de ambalaje fiind dificil de reciclat, din cauza procesului minuțios de sortare, respectiv pe tipul de material și culori.
De ce trebuie să reciclăm
În acest sistem sunt reciclate doar ambalajele produselor de igienă și curățenie, și nu se acceptă recipiente metalice de sticlă, tetra pak sau carton, produse de machiaj, deostick, spray-uri, pastă de dinți, respectiv perii, mănuși, bureți de vase sau alte recipiente care nu sunt din acest tip de plastic.
De asemenea, pentru alte tipuri de ambalaje, clienții mai au la dispoziție șu automatele Tomra, instalate în parcările a 50 de magazine Kaufland, acolo unde pot fi reciclate PET-uri normale, cu volum până la 3 litri, sticlă și doze de aluminiu, cu volum de până la un litru.
De altfel, în faza de pilot a inițiativei, clienții au fost receptivi – aproximativ 5000 de flacoane goale au fost colectate în campaniile lunii anetrioare.
Ulterior, ambalajele de prodise de igienă și curățenie aduse de Broscuță sunt asortate și reciclate printr-o firmă specializată și printr-un proces amplu ce constă în trei etape, și anume, sortarea materiarelor, pregătirea pentru reciclare și reciclarea prin termoformare.
Specialiștii estimează că reciclarea unui milion de tone de plastic echivalează cu retragerea din circulație a unui milion de mașini, privind emisiole de CO2. De asemenea, conform unei estimări, până în 2050 oceanele ar putea conține mai multe materiale din plastic decât pești.
Doar 9% din plasticul produs vreodată a fost reciclat. Cel din mări și oceane este un pericol pentru viața marină, dar și pentru sănătatea oamenilor, prin expunerea la substanțe chimice prin lanțul trofic. De asemenea, cel mai recent studiu estimează că un om înghite în jur de 50.000 de microparticule de plastic pe an, – echivalentul a 5 grame pe săptămână.
Totodată, Marea Neagră este cea mai poluată din întreaga Europa, cu peste 83% deșeuri din plastic și particule de microplastic găsite la peste 2000 de metri adâncime. De menționat este că proiectul Kaufland România este parte din inițiativa REset Plastic, strategia integrată dezvoltată la nivel internațional a grupului Schwarz privind plasticul.