Polițiștii dintr-un județ din România testează de zor un sistem de radare fixe. Primul a fost deja montat. Despre ce oraș este vorba și cum decurge totul? Care sunt obiecțiile de la momentul actual?
La Cluj-Napoca a fost amplasat primul radar fix, iar în viitorul apropiat urmează să fie montate alte nouă astfel de dispozitive pe străzile unde au fost indicate cele mai multe depășiri de viteză ale șoferilor, arată EBS Radio. Aparatul este doar testat la momentul actual, dar ar putea să devină funcțional în doar câteva luni.
Comisarul Sergiu Dan Iurian susține că scopul acestor radare fixe este de a reduce numărul accidentelor din oraș. Primul a fost amplasat pe strada Dorobanților, iar restul vor fi montate pe Frunzișului (varianta Zorilor – Mănăștur) și al Observatorului.
Această inițiativă a fost subiect de discuție în Comisia de Circulație a municipiului din care face parte și reprezentantul Poliției Rutiere. Comisarul Dan Iurian a precizat că speră ca în următoarele două luni proiectul să intre pe agenda Comisiei.
„Radarele fixe vor fi utile pe toate străzile și bulevardele principale din Cluj-Napoca. Lucrurile se află la acest moment în test, cum puteți observa și pe Dorobanților, acea cameră care este montată acolo are un indicator adițional „ echipament în test”. La momentul în care toate detaliile tehnice vor fi puse la punct, cu siguranță vor fi date în funcțiune”
Sergiu Dan Iurian, șeful Biroului Rutier al Poliției Cluj-Napoca
Poliția Rutieră a semnat în cursul anului trecut un protocol cu CNAIR pentru a putea folosi camerelr de supraveghere cu rol de radare fixe. Sistemul funcționează pe senzori montați în asfalt. (Lista întreagă cu radare)
Câteva din cele 74 de camere amplasate în toată România:
Alba
DN1 – Sebeș
Arad
DN7 – Nădlac
DN79 – Arad
Argeș
DN65A – Buzoești
Bacău
DN11 – Sănduleni
DN15 – Gârleni
DN2 – Nicolae Bălcescu
Bihor
DN1 – Oșorhei
Bistrița Năsăud
DN17 – Tiha Bârgăului
Botoșani
DN29 – Baisa
Brăila
DN2B – Lacul Sărat
DN21 – Bărăganul
DN22 – Movila Miresii