Interzicerea telefoanelor în școlile din România: Ce a declarat Andronescu
Telefoanele mobile au fost interzise în școlile din Franța la finele anului trecut, iar la o conferință recentă, Andronescu a fost întrebată dacă se gândește la implementarea unei soluții similare în școlile din România.
Măsura interzicerea telefoanelor mobile în şcoli a fost luată în Franţa. Începând din septembrie anul trecut, copiii francezi cu vârste cuprinse între 3 și 15 ani îşi lasă smartphone-urile și dispozitivele inteligente acasă sau să închid cât timp sunt la școală.
Şcolile ai căror elevi au minim 15 ani aleg dacă îi lasă pe elevii cu telefonul. „Știm astăzi că există un fenomen de dependență în rândul tinerilor. Principalul nostru rol este de a proteja copiii și adolescenții. Este un rol fundamental al educației „, a declarat ministrul Jean-Michel Blanquer în august 2018, conform Hotnews.
În cadrul unui eveniment despre siguranța copiilor români pe internet, Ecaterina Andronescu a primit mai multe întrebări legate de interzicerea folosirii telefoanelor mobile în școli. În mod surprinzător, deși decizia ar veni cu numeroase beneficii pentru puterea de concentrare a micuților, Ministrul Educației s-a aratăt împotriva unei asemenea decizii radicale.
„Să interzici ceva nu înseamnă totdeauna că ai şi rezolvat o problemă.”Eu nu sunt adepta acestor măsuri radicale. Cu atât mai mult cu cât acum telefonul a devenit un instrument de lucru. Ar trebui să învăţăm să-l folosim ca atare”, a spus Andronescu.
Încercând să insiste pe beneficiile accesului la telefoane mobile în sălile de curs, doamna ministru a relatat o întâmplare cu care s-a confruntat într-unul dintre cursurile sale din cadrul Universității Politehnice București, unde este profesor.
„Ar trebui să folosim telefonul pentru procesul de învăţare, nu să-l interzicem. Responsabilităţile sunt împărţite între părinţi şi şcoală. Iar profesorul este cel care va decide cum să-şi gestioneze ora. Adică eu ca profesor am autoritatea pe care o predau şi ştiu ce am de făcut în timpul orei. Nu trebuie să-l sfătuiesc eu ce să facă. Nu sunt şcolile identice, nu sunt clasele identice, nu sunt copiii identici. Adaptarea metodelor pedagogice la ceea ce reprezintă clasa respectivă este calea pe care profesorul trebuie să managerieze ora”, a declarat Ministrul Educației.
Cu alte cuvinte, probabilitatea ca interzicerea accesului la telefoane mobile în școli să devină o practică reală în România este aproape nulă, cel puțin pe perioada mandatului lui Andronescu.