Prin internet banking pot fi derulate, mult mai ușor, operațiuni bancare. În România, cei care îl folosesc încă sunt o minoritate.
Cei mai mulţi români utilizatori de internet (42%) derulează operaţiuni de internet banking cel puţin o dată pe săptămână, 9% de mai multe ori pe zi, 23% de câteva ori pe săptămână şi 10% o dată pe săptămână.
Bărbaţii sunt mai orientaţi decât femeile spre operaţiuni de internet banking. Astfel, dacă femeile utilizează acest serviciu zilnic sau de câteva ori pe săptămână în procent de 26%, în cazul bărbaţilor se constată o diferenţă de plus 12% (38%), conform studiului cantitativ ‘Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor’, realizat de EXACT Business Solutions.
Cei cu vârste cuprinse între 31-45 de ani sunt cei mai devotati consumatori, acest target alegând să folosească internet bankingul cel puţin o dată pe săptămână în procent de 46%. Referindu-ne la aceeaşi frecvenţă de consum, tinerii cu vârste cuprinse între 18-30 au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, în cazul ambelor categorii de vârstă înregistrându-se un procent de 40%, conform Agerpres.
„Diferenţe apar şi atunci când ne raportăm la nivelul de educaţie al populaţiei. Cea cu o educaţie medie şi sub-medie este caracterizată de un consum mai scăzut de internet banking, comparativ cu cea care beneficiază de un nivel înalt de educaţie”, au declarat realizatorii studiului. Astfel, ultima categorie menţionată utilizează internet bankingul în procent de 50% cel puţin o dată pe săptămână (cu 16% mai mult decât cei cu o educaţie medie şi sub-medie).
Cei care folosesc internet bankingul zilnic sau de câteva ori pe săptămână sunt, evident, tot cei cu un nivel înalt de educaţie – 37%, procentul celor care îl utilizează cu aceeaşi frecvenţă din rândul persoanelor cu educaţie medie şi sub-medie fiind de 26%.
Astfel, bărbatul cu educaţie superioară este cel care foloseşte cel mai des internet bankingul: 74% cel puţin o dată pe lună, 52% cel puţin o dată pe săptămână, 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.
Bucureştiul este în topul utilizării: 71% din bucureşteni accesează acest serviciu cel puţin o dată pe lună, 53% cel puţin o dată pe săptămână, iar 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână. În mediul rural, studiul arată că există o deschidere a locuitorilor: 49% din ei apelează la acest instrument cel puţin o dată pe lună, 35% cel puţin o dată pe săptămână, iar 24% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.