O inovație va apărea în magazinele Lidl scoțiene din toamna acestui an și cu siguranță că clienții se vor bucura. Se va întâmpla oare și în România?! Despre ce anume este vorba, afli în rândurile de mai jos!
Lidl este un lanț de magazine de tip discount, care a fost fondat în Germania, operat de concernul Lidl Stiftung & Co. KG cu sediul în orașul Neckarsulm. Lidl are peste 10.000 de magazine la nivel internațional, situate în Germania, Franța, Austria, Belgia, dar și în alte țări din Europa de Vest, Europa Centrală și Europa de Nord.
Revenind la inovația Lidl, reprezentanții lanțului de supermarketuri au anunțat lansarea sistemului propriu „Eco-Score”, care reprezintă un scor de mediu, de la A la E, menit să facă mai ușoară compararea impactului produselor alimentare asupra mediului. Astfel, sistemul propriu „Eco-Score” al discounterului va fi aplicat la 50 de produse Lidl din 105 magazine scoțiene în luna octombrie, anunță thegrocer.co.uk. Momentan, nu este clar dacă inovația se va aplica și în magazinele din alte țări, precum România.
Lidl a spus că Eco-Score-ul său utilizează date open-source pentru a evalua în mod independent produsele pe acreditările lor de sustenabilitate și a atribuit un cod de culoare variind de la verde „A” (impact redus) la roșu „E” (impact ridicat). Pentru a clasifica un produs, sunt evaluați diferiți factori, inclusiv metode de producție, impactul asupra biodiversității, ambalarea și amprenta de carbon. Produsele primesc scoruri mai bune atunci când sunt certificate de scheme terțe, cum ar fi Fairtrade și Rainforest Alliance.
Printre cele 50 de produse se numără ceaiuri Lidl, cafele și ciocolată fierbinte, iar lanțul de supermarketuri a spus că intenționează să utilizeze schema pentru a-și promova angajamentul de a obține 100% din materiile prime cheie din surse certificate durabile.
Amali Bunter, șef al aprovizionării și comerțului la Lidl, a declarat că lansarea a fost o „etapă imensă” pentru companie.
„Știm că cumpărătorii doresc mai mult sprijin în înțelegerea impactului produselor pe care le cumpără de mediu în fiecare zi, iar Eco-Score va face exact acest lucru”, a spus Bunter.
„Testul îi va ajuta pe clienți să testeze și, în cele din urmă, să facă alegeri mai ecologice în acest proces.”
De altfel, Eco-Score-ul Lidl este separat de un sistem similar de sustenabilitate de la organizația independentă, non-profit Foundation Earth, și este bazat pe un sistem dezvoltat de consultanța de mediu Mondra, care este pilotat în Marea Britanie în această toamnă.
Marca de bacon Naked, deținută de Finnebrogue, precum și Meatless Farm, Greencore, Mash Direct și Good Little Company vor pune scorul pe produsele lor din septembrie.
În iunie, Carrefour a susținut că este primul care afișează un scor ecologic pe toate produsele sale cu etichetă proprie de pe site-ul său. Supermarketul a spus că speră că alte mărci „se vor alătura acestei mișcări afișând și Eco-Score pe produsele lor”.