Prea multe deșeuri de plastic dăunează mediului. Prin urmare, noua tendință este de a renunța la plastic, în special în cazul ambalajelor. Kaufland știe și acest lucru, și dorește să devină mai prietenos cu mediul. Prin urmare, declară război plasticului. Kaufland anunță o campanie specială, dar nu pentru toată lumea, pentru început doar în Germania.
În Germania, Kaufland testează acum un concept special. Unele alimente nu mai sunt acum disponibile în ambalajele obișnuite din plastic, ci la stații neambalate. La acestea, de exemplu, orezul, tăițeii, nucile sau muesli sunt disponibile doar vrac. Clienții pot pur și simplu să se aprovizioneze atât cât au nevoie.
Retailerul Kaufland recomandă clienților să-și aducă propriul container de acasă pentru stațiile cu produse neambalate. Acest lucru ar trebui să reducă utilizarea plasticului de unică folosință. Dacă fiecare umple doar atât cât are nevoie, se irosesc mai puține alimente, spun oficialii companiei.
Cu toate acestea, există totuși o capcană cu noile stații neambalate. Deocamdată acestea nu sunt disponibile peste tot. În doar opt sucursale selectate din Germania, clienții pot testa acum stațiile, în rest trebuie să mai aștepte.
Proiectul a fost, pentru început, implementat în sucursale din orașe mari, precum Berlin, Hamburg, München și Köln, dar și din piețe individuale din Saxonia, Hessa și Baden-Württemberg.
Dacă proiectul pilot va avea succes, Kaufland ar putea chiar să opteze mai des pentru mărfuri neambalate, și să extindă campania și în celelalte țări, inclusiv in România. Depinde foarte tare dacă va avea sau nu succes campania în magazinele germane.
Pe de altă parte, după cum informează lanțul de supermarketuri, în doar câteva săptămâni, Kaufland va comercializa lapte marcă proprie în magazinele din Germania. Retailerul spune că laptele va proveni în întregime de la fermierii germani.
„Producția de lapte este cea mai importantă ramură a agriculturii germane.
Transformarea completă a gamei noastre de lapte în lapte de calitate din Germania este o altă etapă importantă pe care o vom atinge în acest an.”, anunță retailerul german, conform publicației DerWesten.
Începând cu luna aprilie, Kaufland va oferi laptele UHT K-Classic și laptele proaspăt K-Bio exclusiv din Germania. Laptele proaspăt de la K-Classic provine deja 100% din Germania.
Oficialii discounterului au mai subliniat în anunț că, pe lângă cele peste 200 de articole germane de fructe și legume, aproximativ 80% din carnea de porc provine din Germania în acest moment.