Inovația care apare în toate magazinele Lidl. Decizia luată de șefii retailerului, ce se întâmplă în Germania
Încă de acum câțiva ani retailerul german Lidl a demarat campanii de conștientizare cu privire la risipa de alimente. Campania, conform oficialilor, continuă și în acest an. Ca urmare, Lidl își propune și în 2022 să reducă risipa de alimente în magazinele sale. Astfel s-a decis introducerea „pungilor de salvare”. Acestea constau în fructe și legume imperfecte care în mod normal ar fi aruncate la gunoi. Retailerul va începe să distribuie pungile, la prețul de 3 euro bucata, în magazinele din Germania începând cu luna mai a acestui an.
Lidl și „pungile de salvare”
Lidl se implică de mult timp în prevenirea risipei de alimente, iar acum face ceea ce descrie ca fiind următorul pas logic. Compania își adaptează în permanență strategia împotriva risipei de alimente în întregul lanț valoric. Scopul acestor demersuri, spune Lidl, este de a reduce pierderile de alimente. În același timp campania Lidl se focusează și pe reducerea deșeurilor organice cu 30% până în 2025.
Strategia include, printre altele, comandarea bunurilor în funcție de necesități. Lidl este interesat și de reducerile pentru articolele cu termen de valabilitate scurt. Dar se ocupă și cu reciclarea alimentelor care nu mai sunt comestibile în instalații de biogaz.
„Cu conceptul holistic Rette Mich [Salvează-mă] în sucursalele noastre, dorim să colaborăm cu clienții noștri pentru a economisi alimente într-un mod țintit.
Putem reduce risipa de alimente, în special în cazul articolelor din fructe și legume, prin oferirea de produse mai puțin perfecte la o reducere mare.”, declară Elisabeth Koep, șefa departamentului de CSR și sustenabilitate la Lidl în Germania, conform ESM Magazine.
Citește și: Lidl România, surpriză uriașă pentru clienții din țară. Toți se vor bate pe ele, ce apare în magazine
Prevenirea risipei alimentare
În alte grupe de produse din magazinele Lidl, clienții vor găsi un anume gen de cutii. În acestea retailerul oferă ceea ce descrie ca fiind „produse de calitate”. Produsele, în mod expres, sunt la jumătate de preț. Cât despre termenul de valabilitate al acestor produse, acesta este de câteva zile înainte de data limită de consum.
În plus, diverse produse, cum ar fi laptele sau iaurtul, prezintă sloganul „Ich halte oft länger, als man denkt (De multe ori rezist mai mult decât credeți)”. Demersul vine în încercarea de a-i face pe clienți să conștientizeze faptul că alimentele pot fi savurate adesea chiar și după ce a trecut data limită de consum.
Compania comunică, de asemenea, sfaturi și rețete pentru prevenirea risipei de alimente prin diverse canale, cum ar fi site-ul său web. Campanii de acest gen, spun oficialii, se vor regăsi în mai toate magazinele Lidl din Europa, inclusiv în România.